جدید ترین و بهترین روش کاشت مو

 روش های کاشت مو

افراد زیادی در سرتاسر جهان با مشکل ریزش مو روبه‌رو بوده و به دنبال روش‌هایی می‌گردند تا بتوانند زیبایی از رفته خود را بازگردانند. برای کمک به این افراد روش‌های مختلفی از ترکیبات خانگی گرفته تا محصولات گیاهی و داروها و در نهایت کاشت مو قابل استفاده است. در این مطلب قصد داریم تا به طور اختصاصی در مورد روش های کاشت مو صحبت کرده و شیوه‌های مختلف آن را بررسی کنیم. اگر شما هم جزو افرادی هستید که از کم‌پشتی موهای خود رنج می‌برید، این مطلب را از دست ندهید. شاید یکی از این روش‌ها پیشنهاد پزشکان برای کاشت موهای شما باشد!

بهترین روش های کاشت مو

 معرفی روش کاشت مو

روش‌های مختلفی برای کاشت مو وجود دارد که هرکدام نتیجه‌ای متفاوت داشته و با روشی منحصر به فرد انجام می‌شوند. اسامی این روش‌ها و توضیحات مربوط به هرکدام را در ادامه معرفی کرده‌ایم.

کاشت مو به روش sut

SUT روشی از کاشت مو است که در آن جراحی صورت نگرفته و با استفاده از دستگاه‌های اتوماتیک انجام می‌شود. در SUT، گرافت‌ها از ناحیه پشت سر توسط این دستگاه برداشت می‌شوند.

دلیل استفاده از دستگاه اتوماتیک این است که خطاهای انسانی به حداقل رسیده و نتیجه رضایت‌بخش‌تر باشد؛ این خطاهای انسانی ممکن است باعث از بین رفتن بانک مو یا بی‌نتیجه ماندن کاشت مو شوند. در sut، می‌توان تا 14000 تار موی واقعی را تنها در یک جلسه برداشته و در مناطق موردنظر کاشت؛ به همین دلیل این روش سرعت زیادی دارد. اطلاعات بیشتر از کاشت مو به روش sut

روش کاشت موی FCI

کاشت مو به روش FCI از جدیدترین روش‌های کاشت مو بوده و انتخابی مناسب برای افرادی است که بانک موی خوبی ندارند. در روش FCI، فولیکول‌های مو پس از برداشت به آزمایشگاه منتقل و در محیط کشت، رشد و تقویت می‌شوند. این فرایند باعث می‌شود تا فولیکول‌ها بهبود پیدا کرده و بتوانند پس از کاشت به خوبی رشد کنند. البته این روش هنوز در مرحله آزمایشگاهی و تست انسانی قرار داشته و جزئیات اجرای آن، نتیجه و هزینه‌ها مشخص نیستند.

کاشت مو به روش fut

روش بعدی FUT است که یکی از روش‌های اولیه کاشت مو بوده و با استفاده از جداسازی بخش‌های فولیکولی انجام می‌شود. در این روش، یک نوار از ناحیه نزدیک گوش سمت راست تا چپ برداشته شده و سپس گرافت‌ها از این ناحیه جدا می‌شوند. این روش معایب زیادی مانند جراحی، درد، خونریزی، بیهوشی و عوارض جانبی دارد. به همین دلیل امروزه دیگر در هیچ‌جای دنیا انجام نشده و روش‌های جدید جایگزین شده‌اند. 

روش کاشت موی S.A.F.A.R

S.A.F.A.R نیز نوع دیگری از کاشت مو بوده که به‌عنوان یک روش مناسب با بازدهی و دقت بالا و زمان نقاهت کوتاه و بدون زخم شناخته می‌شود. سیفر می‌تواند موها را پرپشت کند، باعث رشد مجدد آن‌ها شده و خط رشد موها و حتی ریش‌ها را نیز پر کند.

این عمل نزدیک به 6 تا 10 ساعت طول کشیده و اصولا در 1 یا 2 جلسه انجام می‌شود. دوران نقاهت آن نیز بین 5 تا 7 روز بعد از عمل است. در روش سیفر، تمام مراحل کاشت مو با استفاده از دستگاه‌های کاملا اتوماتیک انجام شده و هیچ دخالت دستی صورت نمی‌گیرد. این دستگاه‌ها مکشی را ایجاد کرده و گرافت‌ها را از پوست سر برمی‌دارند؛ به همین دلیل میزان صدمه به فولیکول‌های مو به حداقل خواهد رسید. 

اطلاعات بیشتر از کاشت مو به روشS.A.F.A.R

روش کاشت موی BHT

BHT یک روش دیگر از کاشت مو است که به‌جای آنکه موها را از ناحیه پشت سر بردارند، از موهای بدن مانند سینه، کمر، ران، ناحیه شرمگاهی و سایر قسمت‌ها استفاده می‌کنند. این فرایند با کمک تکنیک پانچ انجام شده و سپس موها در ناحیه موردنیاز کاشت می‌شوند. BHT به عنوان یک گزینه جایگزین برای بیمارانی است که منابع موی کافی در ناحیه پشت سر ندارند.

 

 بهترین روش کاشت مو

روش کاشت موی FIT

FIT یک روش دیگر برای کاشت مو است که در آن جداسازی فولیکول‌ها انجام می‌شود. در واقع، فولیکول‌های مو با استفاده از پانچ از ناحیه بانک مو برداشته شده که معمولا پشت سر و بالای گوش‌هاست؛ سپس این موها در ناحیه‌ای قرار می‌گیرند که نیاز به کاشت وجود دارد. لازم به ذکر است که این کار با استفاده از پانچ یا SLIT انجام می‌شود. اطلاعات بیشتر از کاشت مو به روش FIT

روش کاشت موی FUE

روش FUE نیز آخرین روش کاشت مو است که به آن اشاره می‌کنیم. در این روش، موها از یک ناحیه از بدن برداشته شده و به نواحی کم موی سر، ابرو، ریش و غیره پیوند داده می‌شود. لازم به ذکر است که روش FUE به عنوان مکملی برای روش SUT در کاشت مو مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کاشت مو به روش SUPER FUE

Super FUE یک روش پیشرفته در کاشت مو است که از تکنولوژی Follicular Unit Extraction (FUE) بهره می‌برد. در این روش، موهای فلیکولر به صورت دقیق و تک به تک از ناحیه سخت‌تر پشت سر برداشته می‌شوند. مرحله برداشت موها با استفاده از میکروموتورها انجام می‌شود و نیاز به دقت و تجربه بالای پزشک دارد. سپس، نواحی مورد نیاز برای کاشت (ناحیه گیرنده) آماده‌سازی می‌شوند و موها به دقت در این نواحی انتقال پیدا می‌کنند. یکی از ویژگی‌های برجسته این روش، ایجاد نتایج طبیعی‌تر و جذاب‌تر نسبت به روش‌های قدیمی FUE است. پس از اتمام جراحی، مراقبت‌های پس از عمل مهم است تا نتایج دلخواه بدست آید. قبل از تصمیم به اجرای این روش یا هر روش دیگری، مشاوره با پزشک متخصص توصیه می‌شود تا جزئیات و توقعات روش مورد نظر به دقت بررسی شوند.

جدیدترین روش های کاشت مو، روش سوپر ترکیبی

در میان تمام روش‌هایی که معرفی شد، روش سوپرترکیبی در کاشت مو یک روش جدید است که در آن، افزایش تعداد فولیکول‌های مو تنها در یک جلسه اتفاق می‌افتد. با استفاده از روش سوپرترکیبی می‌توان تا 3500 تا 4000 گرافت را در یک جلسه کاشت و این روش برای افرادی مناسب است که طاسی بیشتری دارند.

مسلم است که روش سوپرترکیبی به دلیل تعداد گرافت‌های بیشتر، به زمان بیشتری نسبت به روش‌های دیگر نیاز دارد که معمولا چیزی در حدود 12 تا 15 ساعت است. هدف اصلی این روش، دست یافتن به حداکثر تعداد گرافت‌ها در هر جلسه، کاهش تعداد جلسات و بهبودی سریع‌تر است. اغلب مراجعه‌کنندگان نیز، موهای طبیعی‌ و پرپشتی را در طول زمان به دست آورده‌اند.

کاندیدهای مناسب برای کاشت مو چه کسانی هستند؟

کاشت مو برای افرادی مناسب است که الگوی طاسی موی ژنتیکی داشته یا به دلایل مختلف دچار کم پشتی مو شده‌اند. همچنین افرادی که به دلیل سوختگی یا آسیب‌های دیگر، قسمتی از موی سر خود را از دست داده‌اند نیز در این دسته قرار می‌گیرند.

اما در مقابل کاشت مو برای برخی افراد مناسب نبوده و این عمل ممکن است باعث ایجاد مشکلات جدی برای آن‌ها شود. به عنوان مثال افرادی که الگوی گسترده‌ای از طاسی دارند، بانک موی کافی ندارند، دارای اِسکارهای کلوئیدی هستند یا موهای خود را بر اثر داروها و شیمی‌درمانی از دست داده‌اند، نمی‌توانند کاندید مناسبی برای کاشت مو باشند.

بهترین روش کاشت مو برای شما چیست؟

تنها با خواندن اطلاعات کلی نمی‌توان بهترین روش کاشت مو را برای یک فرد انتخاب کرد. در واقع بهترین روش برای هر فرد بستگی به شرایط او مانند ژنتیک، الگوی ریزش مو و میزان طاسی سر دارد. برای انتخاب بهترین روش، باید با مزایا و معایب روش‌های مختلف کاشت مو آشنا شده و پس از آن تصمیم بگیرید که چه فرایندی را برای پرپشت کردن موهای خود انجام دهید. برای تعیین روش مناسب کاشت مو، با یک پزشک متخصص مشورت کنید تا آزمایشات قبل از کاشت مو و شرایط ویژه شما را بررسی کند.

کاشت مو در آقایان و خانم‌ها

جمع بندی

در این مطلب به معرفی تمام روش‌های کاشت مو پرداختیم و درباره هر روش اطلاعات کلی را ارائه کردیم. گاهی کاشت مو ممکن است موجب عوارض و خطرات زیادی شود و به همین دلیل برای همه انتخاب مناسبی نیست. بهتر است قبل از هر اقدامی، با ما در ارتباط باشید که به صورت تخصصی در این زمینه فعال هستیم و درباره کاشت مو تجربه کافی داریم. عمل کاشت مو باید با نظارت افراد متخصص انجام شود و قبل از شروع این پروسه، آزمایش و مشاوره‌های لازم صورت بگیرد.

به نظر شما کدام روش ایمن‌تر و کدام یک نتیجه بهتری را در پی دارد؟ لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید