بانک مو شما کجاست؟

مواجهه با ریزش مو می‌تواند چالشی نگران کننده در زندگی باشد که تأثیراتی مخربی بر اعتماد به نفس شخص دارد. با پیشرفت تکنولوژی، راه‌حل‌های نوآورانه‌ای از جمله کاشت مو به وجود آمده اند، اولین لغتی که پس از اقدام به کاشت مو با آن آشنا می شوید “بانک مو” است. در این مقاله، به جزئیات بانک مو پرداخته، راهکاری نگهداری از آن و بهترین زمان برای کاشت مو را بررسی می‌کنیم.

بانک مو چیست و کجاست؟

بانک مو به محلی از پشت سر و یا زیر ریش است که فولیکول های متراکم مو در آنجا وجود دارند. و معمولا آخرین مرحله از ریزش مو در آن منطقه می باشد. در کاشت مو به روش های FIT و FUT از فولیکول های مو محل بانک مو شما برداشت و به محل های خالی از مو انتقال داده می شود.

از چه محل هایی می توان به عنوان محل برداشت مو استفاده کرد؟

از نظر تئوری هر محلی از بدن فرد که دارای موی طبیعی باشد را می توان به عنوان بانک مو استفاده نمود.اما در بیشتر موارد برداشت فولیکول از پشت سر و زیر ریش انجام می گیرد.

بانک مو پشت سر

به منطقه زیر خط واصل دو گوش در پشت سر بانک موی پشت سر می گویند که بهترین محل برای برداشت مو جهت کاشت مو و کاشت ابرو است. فولیکول های مو در این محل را می توان به صورت نواری باریک (طی جراحی سرپایی) جداکرده و زیر میکروسکوپ کات نمود و یا توسط دستگاه پانچ به صورت دسته های کوچک مو از آنها برداشت نمود که همان FIT است.

بانک مو زیر ریش

در مواردی که بانک مو فرد متقاضی کاشت ضعیف باشد. پزشک یا تکنسین اتاق عمل از فولیکول های مو زیر ریش و ناحیه غبغب جهت تکمیل بانک مو استفاده می کند. مو های این نواحی توسط کاشت مو به روش FIT به صورت دانه ای برداشت می شوند و جهت تکمیل فرآیند کاشت استفاده می شود.

مو های زائد بدن

در برخی موارد خاص می توان از مو های بدن برای کاشت مو استفاده کرد ولی این روش مرسوم نیست و نتیجه آن در بیشتر مواقع قابل قبول نمی باشد. ولی برخی پزشکان در کیس هایی که فقر کامل بانک مو پشت سر دارند استفاده می کنند.

کیفیت بانک مو را چگونه می سنجند؟

کیفیت بانک مو را چگونه می سنجند؟

بانک مو با کیفیت کمک می کند تا کاشت مو طبیعی و پرپشتی داشته باشید. بهترین راه برای استفاده بهینه از بانک مو این است که هر چه سریع تر برای کاشت مو اقدام نمایید. شما می توانید عکس بانک مو خود را برای کارشناسان کلینیک کاشت مهرسام ارسال کنین تا به صورت کارشناسی کیفیت بانک مو شما را بررسی کنند و بهترین روش کاشت مو را به شما پیشنهاد دهند.

موارد زیر کیفیت بانک مو پشت سر شما را مشخص می کند

  • حجم مو های بانک مو: میزان فضایی از پشت سر که به صورت متراکم دارای مو است.
  • میزان تراکم: تعداد فولیکول های مو موجود در یک اندازه مشخص از پوست سر.
  • وجود مو های سفید: درصد تعداد مو های سفید رنگ در یک دسته نمونه از مو ها.
  • سلامت بافت پوست: میزان سلامت پوست ناحیه پشت سر و خشکی و رطوبت پوست.

روش های سنجش کیفیت بانک مو شما

پیش از کاشت مو در کلینیک مهرسام بهتر است تا از کیفیت بانک مو خود اطمینان حاصل کنید. تا بتوانید عمل موفق و با بیشترین تراکم ممکن را تجربه کنید. با روش های زیر می توانید از کیفیت بانک مو خود مطمئن شوید:

  1. بررسی اولیه توسط نزدیکان: می توانید از نزدیکان خود بخواهید تا منطقه بانک مو شما را با استانداد های این مقاله بررسی کنند.
  2. ارسال عکس برای کارشناسان مهرسام: در ادامه می توانید عکس بانک مو خود را در پیام رسان ها برای مشاور خود در کلینیک مهرسام ارسال نمایید و به صورت رایگان از مشاوره آنلاین بهره مند شوید.
  3. مشاوره حضوری با پزشک و تکنسین: در صورت صلاحدید مشاور برای شما وقتی با پزشک مجموعه ست خواهد شد که به صورت تخصصی بانک مو شما ارزیابی شود.

بانک مو مهم ترین عامل داشتن کاشت مویی متراکم و طبیعی

اگر بانک مو مناسبی دارید موقت را تلف نکنید و اولین فرصت با مشاوران ما ارتباط بگیرید. تا بتوانیم بهترین نتیجه کاشت مو یا ابرو را برای شما تضمین کنیم. و اگر بانک مو شما ضعیف است ، نگران نباشید باز هم امیدی هست و بررسی بانک مو خود را به تیم متخصص مهرسام بسپارید.

آیا بانک مو ترمیم میشود؟

آیا بانک مو ترمیم میشود؟

بانک مو ترمیم نمی‌شود. به عبارت دیگر، بانک مو یک بار برداشت شده و از آن نقاط خالی سر با استفاده از تکنیک‌های کاشت مو پر می‌شود. بانک مو امکان رشد مجدد ندارد و یکبار کاشته شده، امکان بازگشت به حالت قبلی را ندارد.

با این حال، اگر بانک موی قوی و پرپشت ندارید، امکانات موجود در زمینه کاشت مو به شما اجازه می‌دهند که از روش‌های دیگری مانند Body Hair Transplantation (BHT) استفاده کنید. در روش BHT، از موهای بدن و صورت برای برداشت به عنوان موهای گیرنده استفاده می‌شود. این روش به افرادی که بانک موی سری ضعیف دارند، این امکان را می‌دهد که از سایر منابع موی بدن خود برای کاشت مو در نواحی مورد نیاز استفاده کنند.

برای تشخیص بهترین روش کاشت مو برای شما، توصیه می‌شود که به یک پزشک متخصص در زمینه کاشت مو مراجعه کنید. او می‌تواند با توجه به وضعیت موی شما و نیازهایتان، بهترین گزینه را برای شما معرفی کند.

کاشت مو بدون بانک مو امکان پذیر است

بله، کاشت مو بدون استفاده از بانک مو در مردان ممکن است ولی در کاشت مو زنان به موی ضعیف بدن نمیتوان کاشت مو انجام داد،

در کاشت مو بدون استفاده از بانک مو، موهایی که برای کاشت استفاده می‌شوند از مناطق دیگری از بدن فرد جمع آوری می‌شوند.

در روش‌های معمول کاشت مو، از بانک مو برای گرفتن موهای سالم و قوی استفاده می‌شود. اما در صورت عدم دسترسی به بانک مو یا انتخاب روش‌های جایگزین، مثل روش FUE (مو واحد مستقل) یا FUT (فولیکولوتراپی واحد)، می‌توان از موهای موجود در دیگر نواحی بدن استفاده کرد. این روش‌ها توسط پزشکان و متخصصان پوست و مو انجام می‌شوند و نیازمند مراقبت‌های ویژه‌ای بعد از عمل می‌باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید