بهترین زمان برای کاشت مو

افرادی که می خواهند کاشت مو انجام دهند اغلب از خود می پرسند که بهترین زمان برای کاشت‌مو چه زمانی خواهد بود؟

البته کاشت مو به فصل یا زمان خاصی نیاز ندارد، بهترین زمان زمانی است که بیمار احساس کند برای آن آماده است. اکثر مردم به کاشت‌مو فکر می کنند، زیرا از ریزش مو و اعتماد به نفس خود به همراه آن خسته شده اند. ریزش مو معمولاً با عقب رفتن خط مو در مردان و نازک شدن تاج در زنان شروع می شود. می تواند باعث کاهش عزت نفس شما می شود. با این حال، مردم هنوز کاشت‌مو را فوراً انتخاب نمی کنند. آنها سؤال می کنند، در مورد آن تحقیق می کنند و سپس تصمیم می گیرند. از میان ده ها سوال، رایج ترین سوال این است که بهترین زمان برای کاشت‌مو چه زمانی است؟

ما در این مقاله در مورد بهترین زمان برای انجام کاشت مو مورد توضیح دادیم تا به شما در تصمیم گیری کمک کند.

 

کاشت مو چیست?

کاشت مو چیست؟

قبل از صحبت در مورد بهترین زمان برای کاشت مو، ابتدا اجازه دهید به طور خلاصه در مورد کاشت مو توضیح دهیم. پزشک شما با بررسی کامل نوع موی شما قبل از کاشت شروع می کند. این برای تعیین نوع مو و مقدار گرافت مورد نیاز شما است. سپس بسته به گرافت ها، یک پیشنهاد با توجه به شرایط شما ارائه می دهد. تمامی مراکز معتبر کاشت‌مو یک طرح سفارشی برای بیماران خود ایجاد می کنند و از روش یکسانی برای همه بیماران استفاده نمی کنند.

کاشت مو به افزایش تراکم و حجم کمک می کند. با کمک تکنیک های مختلف کاشت‌مو، ظاهری طبیعی برای شما فراهم می کند. رایج ترین تکنیک FUE است. در این روش، پزشک متخصص فولیکول‌های مو را از ناحیه اهداکننده با نوک‌های میکرو موتور مخصوص جمع‌آوری کرده و به ناحیه گیرنده پیوند می‌زند. در پایان، پزشک پیوند مو ناحیه گیرنده را باز می گذارد و ناحیه اهدا کننده را بانداژ می کند. اکنون که می دانیم کاشت‌مو چیست، درک بهترین زمان‌برای کاشت مو آسان تر خواهد بود.

بهترین سن برای کاشت مو

به طور کلی، 20٪ از مردان با رسیدن به 20 سالگی، نوعی ریزش مو را مشاهده می کنند. زمانی که به 50 سالگی می رسند، بیش از 85٪ از مردان با ریزش شدید مو مواجه خواهند شد. تشخیص علائم طاسی با الگوی مردانه اغلب دشوار است. مردم زمانی آن را جدی می گیرند که ریزش مو بسیار شدید شده است. اگر نگران بهترین زمان برای کاشت مو هستید، باز هم سن ایده آلی وجود ندارد. با این حال، پزشکان کاشت‌مو را در سنین زیر 25 سال پیشنهاد نمی کنند. این به این دلیل است که خط رویش موی شما هنوز بین 18 تا 29 سالگی در حال رشد است. گاهی اوقات، افراد خط موی بالغ را با خط رویش موی در حال کاهش اشتباه می گیرند.

 

برای اکثر مردم، ریزش مو تا زمانی که به 35 سالگی می رسند تثبیت می شود. بنابراین، ایده خوبی است که تا آن سن صبر کنید. با این حال، این بدان معنا نیست که بهترین زمان برای کاشت مو است و نمی توانید آن را زودتر انجام دهید. دلیل اینکه به شما توصیه می شود منتظر بمانید این است که پزشک بتواند الگوی ریزش موی شما را بررسی کند.

آیا هزینه بهترین زمان برای کاشت مو را تعیین می کند؟

هزینه کاشت مو عامل دیگری است که می تواند به تعیین بهترین زمان‌برای کاشت‌مو کمک کند. کاشت مو ممکن است نیاز به صرفه جویی در هزینه داشته باشد و زمانی که بتوانید آن را بپردازید، زمان خوبی برای انتخاب کاشت خواهد بود.

علاوه بر آن، تخفیف های فصلی نیز وجود دارد که می تواند هزینه را کاهش دهد و به شما کمک کند بهترین زمان‌کاشت‌مو را به راحتی انتخاب کنید.

دوره بهبودی

دوره نقاهت عامل مهمی است که به افراد کمک می کند تصمیم بگیرند که بهترین زمان‌برای کاشت‌مو برای آنها چه زمانی خواهد بود. FUE پیشرفته ترین تکنیک یا کاشت مو است و حتی با آن دوره نقاهت اولیه حداقل 10-7 روز است. شما می توانید زندگی معمول خود را از سر بگیرید و 2 روز پس از پیوند به سر کار بروید. با این حال، برخی افراد ترجیح می دهند در خانه بمانند و استراحت کنند.

 

اکثر افراد پس از پیوند از رفتن به سر کار یا معاشرت اجتناب می کنند تا زمانی که تورم و قرمزی کاهش یافته و دلمه ها از بین رفته باشد. در این صورت، تعطیلات زمانی که شما کار ندارید بهترین زمان برای کاشت مو خواهد بود.

آیا سن بهترین زمان کاشت مو را تعیین می کند؟

سن به طور مستقیم بهترین زمان برای کاشت‌مو را تعیین نمی کند اما ممکن است بر آن تأثیر بگذارد. پزشکان توصیه می کنند تا 35 سالگی صبر کنید تا طاسی الگوی شما ایجاد شود تا بتوانند علت را رد کرده و پیوند را انجام دهند. با این حال، اگر زیر 35 سال هستید، همچنان می توانید پیوند انجام دهید. افراد زیر 18 سال نیز پیوند را انتخاب می کنند.

بهترین زمان کاشت مو

به طور کلی برای کاشت‌مو، به معاینه و بررسی دقیق فولیکول های موی هر شخص توسط یک متخصص نیاز است. متخصص با بررسی نوع مو های هر شخص بهترین روش و توصیه ها را به او خواهد داد. بنابراین برای کاشت موی خود حتما به دنیال یک مرکز تخصصی کاشت مو باشید تا بنوانید با عوارض کمتر و کم تهاجمی تری به نتیجه دلخواه خود برسید. برای اینکه مطمئن شوید چه روشی برای شما کار آمد تر خواهد بود، می توانید از کلینیک تخصصی کاشت مو و ابرو ی مهرسام مشاوره رایگان بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید