دلایل ریزش مو و راهنمایی جلوگیری از آن

موهای ما بسیار شبیه پوست نشانه سرزندگی، حیات و جوانی است. برای بسیاری از ما، وقتی می بینیم موهایمان کم پشت می شود، می تواند بسیار ناراحت کننده باشد. احساس جوانی و حیاتی نبودن مثل گذشته هرگز عالی نیست. و برخی از زنان و مردان ممکن است این احساس را داشته باشند که قرار نیست موهای خود را از دست بدهند. اگرچه زنان در واقع الگوهای ریزش موی متفاوتی را نسبت به مردان تجربه می‌کنند، اما هنوز هم دچار ریزش مو می‌شوند.

ریزش مو

پس چرا این اتفاق می افتد؟ عوامل اینجا چیست؟
بنابراین، اگر مجبور شدید تقسیم بندی کنید و از خود بپرسید، “چه کاری می توانم انجام دهم تا احتمال ریزش موهایم را از یک موضع شخصی افزایش دهم؟” اولین چیز مقابله با استرس شماست.

فشار و استرس

ثابت شده است که استرس موها را خاکستری می کند. شما می خواهید سعی کنید تا آنجا که می توانید در زندگی خود استرس را از بین ببرید. در حالی که گفتن این کار آسان تر از انجام آن است، برخی از کارها وجود دارد که می توانید انجام دهید، از جمله مدیتیشن، پیاده روی، یادگیری مقابله با استرس.

 

 

عوامل موثر بر ریزش مو

 

سالخورده

دومین عاملی که باید به آن توجه کنید این است که سعی کنید نحوه سالخوردگی خود را بهبود ببخشید. بسیاری از موهای ما از قبل برنامه ریزی شده اند تا از بین بروند. این مرحله از پیری می گذرد که زمانی اتفاق می افتد که بدن ما به موها و سایر سلول های ما گفته است که دیگر به آنها نیازی ندارند. هنگامی که این ارتباط اتفاق می افتد، یک چرخه از پیش برنامه ریزی شده موها را سفید یا خاکستری می کند و سپس می میرد. بنابراین، اگر می خواهید این روند را طولانی کنید، می خواهید در سطوح مختلف کار کنید. برای به تاخیر انداختن روند پیری باید با بهبود زندگی روزمره مانند داشتن عادات سالم، ورزش، مصرف مکمل های مناسب و خواب کافی شروع کنید.

هورمون ها

و سپس راه نهایی برای بهبود ریزش مو، درک نحوه عملکرد هورمون ها و نحوه درمان موثر آنها است. برای مردان، درک هورمون های شما روند آسان تری دارد. برخی از مردان DHT خواهند داشت. DHT یک هورمون جنسی است که مشتق شده از تستوسترون است، اما مقادیر بیش از حد این هورمون می تواند فولیکول مو را تحت تاثیر قرار دهد.

 

برای خانم ها این کمی پیچیده تر خواهد بود. برخی از زنان برخی از عناصر ریزش مو با الگوی مردانه را دارند در حالی که برخی از زنان ممکن است جنبه های دیگری از آن را داشته باشند. پیدا کردن مشخصات هورمونی شما مفید خواهد بود. این مهم است که بفهمیم به چه چیزی نگاه می کنیم.
همچنین عوامل دیگری برای ریزش مو مانند کمبودهای تغذیه ای یا شرایط عصبی وجود دارد. اما برای اکثر بیماران، آنها در دسته یک، دو یا سه قرار می گیرند که منجر به پیری، هورمونی یا استرس می شود.

حالا چه کارهای برای جلوگیری از ریزش مو استفاده کنیم؟

ریزش مو یک نگرانی رایج برای بسیاری از افراد با افزایش سن است و درک پیشرفت طبیعی ریزش مو می تواند به شما کمک کند تا اقداماتی را برای جلوگیری از آن انجام دهید. در این مقاله، پیشرفت طبیعی ریزش مو با افزایش سن و موارد دیگه نیز بررسی خواهیم کرد.

ریزش مو چیست؟

ریزش مو وضعیتی است که در آن مو از پوست سر و سایر قسمت های بدن از بین می رود. ریزش مو می تواند ناشی از عوامل مختلفی از جمله ژنتیک، تغییرات هورمونی و استرس باشد. با افزایش سن، ریزش مو به طور فزاینده ای رایج می شود و دیدن نازک شدن یا عقب رفتن موهایتان می تواند ناراحت کننده باشد.
ریزش مو ظاهر شما را تحت تاثیر قرار می دهد و می تواند باعث استرس روحی و اعتماد به نفس شما شود. با این حال، چند کار وجود دارد که می توانید برای جلوگیری از ریزش مو انجام دهید.

 

پروتئین بخورید

ممکن است هر روز مواد پروتئین کافی استفاده نکنید و این می تواند روی رشد موهای شما اثر بگذارد.
به خصوص اگر وگان یا گیاهخوار هستید، ممکن است نیاز به افزایش میزان پروتئین مصرفی خود داشته باشید.
راه های دیگر برای رفع نیاز روزانه به پروتئین شامل خوردن لوبیا و حبوبات، تخم مرغ یا ماست یونانی است.

 

ویتامین مصرف کنید

پزشک شما می تواند آزمایش های مختلفی را انجام دهد روی شما انجام دهد تا مشاهده کند که آیا کمبود ویتامین دارید یا خیر. برخی از ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند ویتامین‌های A، B، C، D، E، روی و آهن می‌توانند بر رشد موهای شما تأثیر بگذارند.
خوردن میوه ها، سبزیجات و پروتئین – مواد اصلی در رژیم غذایی مدیترانه ای – می تواند مفید باشد، به ویژه در مقایسه با سایر رژیم های غذایی مرسوم.

 

 

ویتامین برای ریزش مو

 

از داروهای بدون نسخه ریزش مو استفاده کنید
شاید در مورد ماینوکسیدیل شنیده باشید، داروی بدون نسخه ای که به جلوگیری از ریزش مو کمک می کند.

به خوبی از مو و پوست مراقبت کنید

از درمان های خشن مو مانند ابزارهای گرم کننده، رنگ مو و دکلره کردن خودداری کنید. مدل موهایی مثل دم اسبی تنگ یا بافته می تواند روی موهای شما نیز اثر بگذارد. با شستن مرتب موها و پوست سر، پوست سر خود را سالم نگه دارید.

به صورت خلاصه باید گفت چرا موهای شما می ریزد:
به لطف موارد زیر ممکن است شاهد ریزش موی بیش از حد معمول باشید:

• ژنتیک
• فشار
• تغییرات هورمونی مانند بارداری یا یائسگی.
• مدل موی خاص
• آسیب رساندن به مراقبت از مو مانند خشک کردن یا سفید کردن.
• داروهایی مانند شیمی درمانی
• شرایط پزشکی مانند عفونت قارچی یا بیماری تیروئید.
با همکاری با یک متخصص پوست در کلینیک تخصصی پوست مو و ابرو مهرسام ، می توانید شروع به شناسایی آنچه ممکن است باعث ریزش موی شما شده باشد، کنید. پزشک در مورد سلامتی، داروهای شما و سابقه خانوادگی شما سوال خواهد کرد.

در بسیاری از مواقع، ریزش مو نشانگر این است که اتفاق جدی تری در حال وقوع است.

روش های فوق برای جلوگیری از ریزش مو می باشد ، کلینیک تخصصی کاشت مو و ابرو مهرسام از بهترین روش ها برای کاشت مو نیز استفاده میکنید که این عمل توسط یک تیم متخصص نیز انجام خواهد شد و جهت مشاوره رایگان میتوانید با مشاورین مهرسام در تماس باشید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید