عوارض تزریق چربی به صورت

با بالا رفتن سن به مرور زمان روند کلاژن سازی رو به کندی و کاهش میرود. از این رو بیشتر افراد ترجیح میدهند که با تزریق کلاژن سازها مانند انواعی از ژل ها، فیلرها یا چربی ها فرایند کلاژن سازی را بهبود ببخشند. به‌طور دقیق نمی‌توان گفت که تزریق چربی به صورت از چه سنی مناسب انجام است. این مسئله به شرایط به نیازهای هر فرد بستگی دارد. اما عموما این روش برای افراد بالای ۲۵ سال و بدون مشکلات سلامتی مناسب است. اما به طور کلی برای افراد بالای ۴۰ یا ۵۰ سال که علائم پیری پوست و کاهش حجم گونه‌ها مشاهده میشود، تزریق چربی به صورت می‌تواند پیشنهاد مناسبی باشد.

عوارض تزریق چربه به صورت

 

از آنجایی که می دانیم تمامی خدمات زیبایی و جوانسازی به علاوه مزیت ها و ویژگی هایی که برای زیبایی ظاهر افراد فراهم می کند عوارض و معایبی هم دارد که در این مقاله در رابطه با عوارض تزریق چربی به صورت اطلاعات مفیدی برای تصمیم گیری در مورد تزریق چربی داده ایم.

در اینجا باید اشاره کنیم که تزریق چربی به صورت یک روش جوانسازی کم تهاجم محسوب میشود. منظور از چربی همان چربی طبیعی بدن شما است. چرا بیشتر افراد تمایل به تزریق چربی دارند؟ عوارض تزریق چربی به صورت چیست؟ 

تزریق چربی یک روش مرسوم برای پر شدن گونه‌ها و گاهی برای حجم دهندگی سینه و باسن و از بین بردن چین و چروک‌های پوستی و… است.

عوارض ناشی از تزریق چربی به صورت

استفاده از روش تزریق چربی می تواند عوارضی کوتاه مدت یا بلند مدت در پی داشته باشد. از عوارض تزریق چربی به صورت می توان به مواردی اشاره کرد:

  • تورم و ورم صورت که از جمله عوارض تزریق چربی به صورت هستند که معمولا در محل تزریق پدیدار می‌شود و در اکثر مواقع بعد از چند روز ورم ها از بین میروند.
  • احتمال عفونت ، تزریق چربی ممکن است موجب بروز عفونت در محل تزریق شود. برای کم کردن یا از بین بردن احتمال عفونت ناشی از تزریق چربی، این فرآیند باید توسط پزشک در کلینیک پزشکی انجام شود.
  • نامتقارن یا دفرمه (بدشکل) شدن ظاهر صورت که گاهی ممکن است قسمتی از چربی تزریق‌ شده به صورت جذب شود و نتیجه نهایی ناهمگن باشد. 
  • عوارض تزریق چربی به صورت مربوط به تزریق هایی که با بیهوشی انجام می شوند. احتمال دارد  فرد با عوارض ناشی از بیهوشی روبرو شود. مانند  تهوع، استفراغ، تنگی نفس و تغییرات ضربان قلب هستند.

عوارض طزریق چربی

1. سفتی چربی

چربی ای که به صورت تزریق شده در برخی از افراد منجر به ایجاد ظاهری زیبا در صورتشان می شود، برعکس افرادی هستند که ممکن است چربی تزریق شده در صورت آن ها سفت شود که می تواند به دلیل از بین رفتن سلول های چربی ، سفتی چربی پیش آید.

2. مشکلات تنفسی

ایجاد مشکلات تنفسی بعد از تزریق چربی به علت لخته شدن خون اتفاق می افتد. باید توجه داشته باشید اگر دچار هرگونه مشکل تنفسی شدید لازم است هرچه سریعتر پزشک خود را در جریان قرار دهید و اقدامات لازم را به عمل آورید.

همچنین در طول دوران نقاهت توجه داشته باشید که مراقبت های بعد از تزریق چربی به صورت باید به درستی رعایت شود تا از بروز مشکلات بعد از تزریق چربی پیشگیری شود.

3. به وجود آمدن زخم

یکی از نگرانی های بیمارانی که می خواهند تزریق چربی به صورت انجام دهند، به وجود آمدن زخم ناشی از تزریق چربی می باشد. ناگفته نماند عوارض ناشی از تزریق چربی بسیار ناچیز است و از همه مهم‌تر جای زخم تزریق چربی صورت پس از بهبودی از بین میرود.

اسکارهای حاصل از لیپوساکشن خیلی کوچک هستند و به خوبی در چین و چروک های طبیعی بدن پنهان می شوند.این روش نیازی به برش ندارد و از یک سوزن برای تزریق چربی استفاده می‌شود. جای زخم تزریق چربی بر خلاف دیگر روش‌ها وجود ندارد.

باقی ماندن جای زخم و احتمال ایجاد اسکار، بیشتر از همه به مهارت و تجارب پزشک بستگی دارد. از طرفی این موضوع در افراد مختلف متفاوت است و در واقع به ژنتیک افراد بر می گردد زیرا بعضی از افراد مستعد ایجاد زخم هستند.

4. اختلاتی در گردش خون

اگر تزریق چربی به صورت اشتباه یا در محل نادرست انجام شود، ممکن است باعث اختلال در گردش خون شود. این موضوع به عنوان یکی از عوارض جانبی تزریق چربی ممکن است رخ دهد. در زمانی که چربی به عنوان یک ماده پر انرژی به بافت‌ها تزریق می‌شود، اگر این تزریق به نحوه‌ای نادرست انجام شود، ممکن است باعث ایجاد اختلال در گردش خون شود و به طور مستقیم یا غیرمستقیم به سلامت عروق خونی آسیب بزند.

اختلالات در گردش خون می‌تواند عوارض جدی برای سلامت افراد داشته باشد، از جمله ایجاد خطر افت قلبی، سکته مغزی یا دیگر مشکلات قلبی-عروقی. بنابراین، انجام هر نوع تزریق چربی تحت نظر یک حرفه‌ای و با رعایت اصول ایمنی و تجربه لازم مهم است تا از وقوع اینگونه مشکلات جلوگیری شود.

5. ورم کردن صورت

ورم کردن صورت بعد از تزریق چربی ممکن است تا ۶ الی ۱۵ روزه اول طبیعی باشد و بعد از آن برطرف شود، اما زمانی که این تورم بعد از دو هفته باقی بماند و از بین نرود، ضروری است بیمار برای پیگیری علت آن به پزشک مراجعه کند. اگر شما هم کنجکاو هستید علت ورم کردن صورت پس از تزریق چربی را بدانید بهتر است حداقل ۲ مورد را بیان کنیم:

ابتدا ورود سوزن یا هر وسیله خارجی به پوست است که بدن به آن واکنش نشان می دهد. مورد دوم واکنش بدن می باشد که در افراد پاسخ سیستم ایمنی بدن در مقابل وارد شدن اجسام خارجی در داخل بدن به شکل تورم، کبودی، التهاب و قرمزی بروز داده می شود.

6. لخته شدن خون در زیر پوست

لخته شدن خون در زیر پوست پس از بیهوشی در تزریقاتی که نیاز به بیهوشی بیمار است رخ دهد. که در صورت بروز این عارضه، ممکن است بیمار نیاز به بستری شدن در بیمارستان و درمان  فوری داشته باشد.

لخته شدن خون در برخی شرایط می‌تواند تهدید کننده باشد، هرچند که به ندرت دیده شده است.

شرایطی که نباید تظریق چربی انجام دهیم

در چه شرایطی نباید تزریق چربی را انجام دهیم ؟

تزریق چربی به صورت در دوران شیردهی یا بارداری توصیه نمی‌شود. در مدت زمان بارداری، بدن فرد تغییرات زیادی را تجربه می‌کند و تغییرات هورمونی و جسمی می تواند اثراتی بر تزریق چربی به صورت داشته باشد.

انجام هر نوع تزریق زیبایی، از جمله تزریق چربی، در زمان بارداری ممکن است به سلامت شما و جنین آسیب برساند و مشکلات جدی ایجاد کند.

در دوران بارداری بدن فرد باردار نیاز به انرژی و مواد غذایی بیشتری دارد. تزریق چربی، ممکن است باعث تخریب بافت و پیدایش التهاب‌ها شود که باعث ایجاد عوارض مختلفی در بدن میشود.

امیدواریم تمامی مطالب مفید بوده باشد. خوشحال می شویم نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید