مراقبت های بعد از کاشت مو

نکات و مراقبت های بعد از کاشت مو برای موفقیت بیشتر عمل کاشت مو را در این مقاله توضیح می دهیم.

یک کاشت مو موفق به مهارت جراح مو و تکنیک کاشت بستگی داره، کیفیت کاشت بیمار و موفقیت در انتقال فولیکول ها از محل برداشت به ناحیه پیوند بستگی دارد. به غیر اینکه از  چه روشی برای  کاشت موی که انتخاب می کنید، اگر به خوبی از کاشت پیوند جدید خود مراقبت کنید، خطرات کاشت ناموفق محدود می شود. کاشت مو جدید شما حساس هستند و برای رشد مناسب نیاز به توجه بیشتری دارند. برای اینکه همه شانس ها را در اختیار داشته باشید، پیروی از تمام توصیه های بعد از عمل که توسط کلینیک شما داده شده است، و ایجاد انگیزه در خود با مقدار زیادی اراده شخصی و صبر ضروری است.

در این مقاله به بررسی تمامی مواردی که باید بعد از کاشت رعایت کنید ، پرداختیم.

مراقبت های بعد از کاشت مو

شستشوی مو

شستشوی مو یکی از مهم ترین مواردی است که می تواند بر نتیجه نهایی کاشت مو تاثیر بگذارد، بنابراین در کلینیک مهرسام  نحوه صحیح شست و شوی موها به هر بیمار آموزش داده می شود.

روش شستشوی مو شامل دارای سه مرحله می باشد:

  • قسمت پیوند شده با روغن و مرطوب کننده مناسب دیگر پوشانده می شود و به مدت 15-30 دقیقه در این حالت باید بماند.در این مرحله نرم کننده ها به پاکسازی آثار خون خشک شده و ترمیم سریعتر کمک می کنند. پس از 15-30 دقیقه، پوست سر باید با آب گرم شسته شود. ناحیه پیوند و کاشت با شامپوی مخصوص شسته می شود. برای انجام این کار، مقدار کمی از شامپو را بین دستان خود کف کنید و با دقت به کل پوست سر بمالید. مالش نکنید. تمام مراحل ذکر شده باید به آرامی انجام شود.
  • بعد از شستن موها را با دستمال کاغذی خشک کنید. فقط به آرامی آن را مالش دهید. مرطوب‌کننده باید تا وقتی که پوسته‌ها از بین برود یا تا زمانی که پوست سر خشک شود باید مورد استفاده قرار بگیره. همچنین در صورت مداوم بودن احساس خشکی، می توان از مرطوب کننده در بین شستشوهای مو استفاده کرد.
  • برای از بین بردن پوسته های سر باید به صورت روزانه شامپو بزنید. پس از حدود یک هفته تا 10ده روز دیگر نباید آثاری از خون خشک یا دلمه روی قسمت کاشت شما باقی بماند. شما باید کمتر از دو هفته پس از کاشت موهای خود را به روش معمولی بشویید. استفاده از شامپوی مخصوص را تا تمام شدن ادامه دهید.

اگر زیباجویی به دلایلی محصولات موی خود را تهیه می کند، لطفاً مطمئن شوید که آنها حاوی سیلیکون، عطر و رنگ نیستند، شما این امر خیلی مهم می باشد.

شستشوی مو بعد از کاشت مو

درد بعد از عمل کاشت

درد خفیف کاشت مو تا چند روز بعد عمل امر طبیعی می باشد. برخی از افراد در روزهای اول پس از عمل مشکل خوابیدن دارند. بعد از عمل معمولاً درد در قسمت اهداکننده بیشتر از قسمت گیرنده است. طرح کاشت پس از عمل را می توان با  قرص های مسکن درمان کرد. البته مشاورین کلینیک مهرسام نیز در رابطه با قرص های مسکن نیز به شما مشاوره می دهند.

تورم بعد از کاشت

بعد از انجام کاشت  ممکن است مقداری تورم در قسمت پوست سر، پیشانی و اطراف ناحیه چشم ها داشته باشید. اما نگران نباشید، زیرا تورم بعد از کاشت امری طبیعی است و بسیاری از مراجعین ممکن است آن را تجربه کنند. درمان و کاهش  تورم بعد از کاشت مو کار آسانی است و به راحتی با رعایت دستورالعمل ها می توان تورم را کاهش دهید. حتی در بعضی شرایط می توانید با اقدامات پیشگیرانه احتمال بروز این عوارض را کاهش دهید. تورم بعد از کاشت معمولا بلافاصله بعد از عمل نمایان می شود و ممکن است در ناحیه های مختلف صورت ظاهر شود.

خارش بدنبال ترمیم مو

خارش بعد از کاشت مو بسیار شایع است، ممکن است یک هفته الی دو هفته پس از عمل در سرتاسر پوست سر و نواحی کاشت ایجاد شود. خارش در بیشتر موارد نشانگر که بافت مو در حال بهبودی است. در مواردی که بسیار شدید می شود و آزار دهنده است می توان از قرص (آنتی هیستامین ) استفاده کرد.

وضعیت صحیح خوابیدن

مهم است که در هفته اول پس از عمل، نواحی گیرنده را تا حد امکان کمتر لمس کنید. ما از مراجعه کنندگان می خواهیم که به پشت بخوابند و سرشان را روی چند بالش بلند کرده باشند. با بالا بردن سر در طول شب، بالش‌ها تورم‌هایی را که ممکن است بعد از کاشت مو ایجاد شود کاهش می‌دهند. همچنین به بیماران توصیه می‌شود از بالش مخصوصی که در کلینیک تهیه می‌کنند در 7 تا 10 روز اول استفاده کنند.

فعالیت بدنی

بلافاصله پس از کاشت مو، می توانید شروع به پیاده روی کوتاه کنید یا ورزش های فیزیکی را انجام دهید که باعث تعریق زیاد شما نشود. شما می توانید 10 روز پس از عمل به طور فعال ورزش کنید. توصیه می شود مدت کوتاهی بعد از تمرینات حمام کنید تا خطر ابتلا به عفونت را به حداقل ممکن برسانید.

ورزش‌های سبک مانند دوچرخه‌سواری، یوگا یا دویدن را می‌توان یک ماه بعد از کاشت مو از سر گرفت، اما ورزش‌های خشن‌تر که نیاز به تلاش بدنی شدید دارند، مانند ورزش‌های تیمی، اسکواش یا تمرینات وزنه‌برداری، نباید قبل از سه ماه از سرگیری شوند، زیرا زیاد است. فشار خونی که بر روی بدن و به خصوص سر اعمال می کنند.

ورزش بعد از کاشت مو

قرارگیری در معرض نور خورشید

مهم است که در 2 هفته اول پس از عمل از نور مستقیم خورشید دوری کنید. برای 6 ماه اول پس از پیوند، توصیه می کنیم هنگام زیر نور خورشید از سرپوش استفاده کنید.

استفاده از کلاه بعد از کاشت مو

توصیه می شود پس از کاشت مو، سر خود را تا حد امکان نفس بکشید. برخی از کلینیک‌ها توصیه می‌کنند که برای چهار تا پنج روز پس از عمل، برای جلوگیری از تورم تا چشم، از پیشانی بند استفاده کنید. یک کلاه باب پهن یا کلاه زبان گشاد را می توان بعد از یک هفته پوشید.

آیا رژیم غذایی یا مکمل های غذایی خاصی بعد از کاشت مو توصیه می شود؟

علاوه بر نیاز به نوشیدن منظم آب فراوان، توصیه می شود از یک رژیم غذایی سالم، کم قند و چربی، بر پایه گوشت، سبزیجات و سالاد استفاده کنید. بسته های مواد معدنی (کلسیم، منیزیم، روی، آهن، فسفر، منگنز، سلنیوم، پتاسیم…) و ویتامین ها (بیوتین، نخل اره ای، فیناستراید و مولتی ویتامین های CDE)، برای شش ماه آینده، می تواند به رشد خوب مو کمک کند. آن لحن و سرزندگی است.

به طور کلی برای مراقبت های بعد از کاشت مو میتوانید برای مشاروه  رایگان با کلینیک تخصصی کاشت مو و ابرو ی مهرسام تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید