مزوتراپی مو چیست؟

مزوتراپی یک روش درمانی است که برای افزایش رشد و تراکم موها از آن استفاده می‌شود. این درمان، همراه با روش‌های ترمیمی پوست و مو مانند PRP، تاثیر بسیار خوبی را داشته و اغلب کسانی که از آن استفاده کرده‌اند، به نتایج عالی دست پیدا کرده‌اند. در مزوتراپی مو، از عصاره‌ها، هورمون‌ها، ویتامین‌ها و آنزیم‌ها برای تقویت ریشه موها استفاده شده و این مواد با تزریق به پوست سر به ریشه موها می‌رسند. در این مطلب می‌خواهیم اطلاعات کاملی در مورد این روش درمانی برای پرپشت شدن و جلوگیری از ریزش بیشتر مو را در اختیار شما قرار دهیم.

آمپول مزوتراپی چیست؟

برای انجام مزوتراپی از آمپول‌های حاوی مواد معدنی، ویتامین‌ها، آمینو اسیدها، آنزیم‌ها و … استفاده می‌شود. این ترکیبات بسته به برند تولید کننده، می‌توانند متفاوت باشند و آمپول مزوتراپی با وارد کردن مواد به زیر پوست، باعث تحریک این قسمت و بازسازی موها شده و در نهایت رشدشان را تحریک می‌کند. این روش فواید و مزایایی دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت:

فوايد مزوتراپي مو چیست؟

مزوتراپی مو یک روش غیر تهاجمی بوده و از مزایای آن می‌توانیم به تحریک رشد مو با استفاده از مواد مغذی، بهبود کیفیت مو و کاهش ریزش مو اشاره کنیم. این روش قابلیت درمان قطعی ریزش مو را داشته و پروسه انجام آن بسیار ساده است. قیمت آن نیز تقریبا ارزان بوده و نیازی به بیهوشی ندارد. همچنین به دلیل تزریق به پوست سر و تاثیر روی ریشه ریسک تداخل دارویی و آلرژی در آن بسیار کم است. با استفاده از مزوتراپی، فولیکول‌های مو تقویت شده و رشد آن سریعتر خواهد شد.

درمان مزوتراپی مو، با وجود روش غیر تهاجمی، ممکن است با عوارضی هم همراه باشد، اما شدت و نوع این عوارض در هر فرد متفاوت است. برخی از عوارض شایع و مهم شامل واکنش آلرژیک یا حساسیت به داروها بوده و باعث ورم و التهاب در محل تزریق می‌شود. همچنین گاهی به دلیل خطاهای کادر درمان ممکن است عفونت پوستی ایجاد شده و لکه‌های تیره یا روشن موقتی در محل تزریق دیده شود. گاهی نیز در محل تزریق، شاهد کبودی و خونریزی، زخم، اسکار و التهاب بافت چربی زیر پوست خواهید بود که البته به صورت موقتی بوده و به مرور از بین می‌رود.

این عوارض اگر به یک مرکز بهداشتی و مجهز به کادر درمان حرفه‌ای مراجعه کنید، به وجود نیامده و بنابراین شما تجربه بسیار خوبی را از روند مزوتراپی خواهید داشت.

بهترین مواد مزوتراپی مو چیست؟

بهترین مواد مزوتراپی مو چیست؟

در یک آمپول مزوتراپی، ترکیبات مختلفی وجود دارد که در نهایت تاثیر خود را روی موها می‌گذارد. جدول زیر شامل اسامی موادی است که توسط اغلب پزشکان استفاده شده و البته بر اساس نوع نیاز هر فرد ممکن است متفاوت باشد.

نام ترکیبخاصیت
بوفلومدیلبرای اتساع عروق و افزایش خونرسانی
آلت: ئر لیدوکائینبا خواص بی‌حسی و ضدالتهابی
کلسیتونینبهبود خونرسانی و تغذیه فولیکولی
ویتامین Bرشد و ترمیم مو
مس و رویجلوگیری از ضعف ساختار مو
اسید هیالورونیکتغذیه ریشه مو و تسریع رشد مو
اسیدآمینه‌هاکمک به تشکیل الیاف کراتین
فاکتورهای رشدتقویت فولیکول‌های مو و تحریک سلول‌ها به رشد
کوآنزیمافزایش تراکم مو و بهبود ساختار مو

مزو تراپی مو چند جلسه است؟

فرایند مزوتراپی مو معمولا به 4 ماه زمان نیاز دارد و هر هفته بیمار باید یکبار به کلینیک یا مطب مراجعه کند. درمان شامل 8 جلسه بوده و هر جلسه حدود 30 دقیقه طول می‌کشد. نتایج اغلب از هفته پنجم به بعد قابل مشاهده هستند اما با پاسخ بدن به درمان، مدت زمان و تعداد جلسات کاهش می‌یابد و نباید پروسه تزریق به طور کامل متوقف شود. به همین دلیل در همان ابتدای شروع درمان از بیماران می‌خواهند که صبور باشند. تعداد جلسات و فواصل زمانی بین آنها بستگی به شرایط شما و توصیه پزشک دارد.

مزوتراپی برای چه کسانی مناسب است؟

ریزش مو یک مشکل معمول است که می‌تواند بر اثر ژنتیک، استرس، التهابات پوست سر و عوامل دیگر ایجاد شود. برخی از ریزش موهای دائمی به دلیل افت ایمنی، کمبود آهن، مشکلات وزن، مشکلات غده تیروئید و هورمونی ایجاد می‌شود و بنابراین فرد باید حتما به یک پزشک یا متخصص پوست و مو مراجعه کند و احتمالا درمان با استفاده از مزوتراپی برای آن‌ها تجویز می‌شود.

از طرفی این روش برای کسانی که می‌خواهند کاشت مو انجام داده و در پروسه آماده‌سازی برای جراحی هستند نیز انتخاب بسیار مناسبی بوده و باعث می‌شود موهایشان ریزش نکرده و بانک موی قوی را برای کاشت داشته باشند.

مزوتراپی برای چه کسانی مناسب نیست؟

مزوتراپی برای چه کسانی مناسب نیست؟

در مقابل برخی افراد نیز نمی‌توانند تاثیر خوبی را از مزوتراپی بگیرند که در میان آنها می‌توانیم به افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای مانند سفلیس و کسانی که ریزش ناشی از دیابت، هپاتیت و ایدز، سرطان و … دارند، اشاره کنیم.

همچنین، مزوتراپی برای مردانی که سنشان بالای 40 بوده و زنانی که بالای 60 سال سن دارند، مناسب نبوده و نتیجه‌ای را برایشان به دنبال نخواهد داشت. از طرفی کسانی که به دلایل ژنتیکی جنس موی خوبی ندارند، نیز کاندیدهای مناسبی برای انجام مزوتراپی نیستند.

مراحل انجام مزوتراپی

برای انجام مزوتراپی در مرحله اول باید مشاوره انجام شده و تاریخچه پزشکی و مشکلات فرد با آزمایشات مختلف بررسی شود. مرحله بعدی مراجعه برای انجام فرایند مزوتراپی است. در این پروسه پوست سر به طور کامل تمیز و سطح کار برای تزریق آماده خواهد شد. پس از آن فردی که مسئول تزریق است با استفاده از سوزن مخصوص مواد را درون پوست سر تزریق می‌کند. این تزریق به صورت هدف‌دار و در نقاط خاصی در سر انجام خواهد شد.

در حین تزریق ممکن است احساس ناراحتی خفیف یا فشار را داشته باشید، اما این احساس به طور کلی قابل تحمل بوده و به طور معمول درد زیادی ندارد. بعد از انجام مزوتراپی، می‌توانید فعالیت‌های روزمره خود را انجام دهید و البته نکات بهداشتی که به شما گفته می‌شود را هم رعایت کنید.

مراکز معتبر را برای مزوتراپی انتخاب کنید…

مراکز مزوتراپی مو

مزوتراپی روشی کارآمد برای بهبود وضعیت مو و پرپشت شدن آن بوده و از آنجایی که تزریق در آن صورت می‌گیرد، باید حتما در مراکز معتبر انجام شود. ترکیبات به کار رفته در این روند مراقبتی تاثیر مستقیمی را روی اثربخشی آن دارد و به مرور می‌توانید نتایج را ببینید. اگر شما هم به دنبال روش‌های غیر تهاجمی برای درمان ریز موی سر خود هستید، می‌توانید با مشورت پزشک مزوتراپی را هم آغاز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید