کاشت ابرو

کاشت ابرو :

ابروها بخش بسیار مهم و برجسته صورت هر فرد را تشکیل می دهند.

کاشت ابرو راه حلی دائمی برای خانم هایی میباشد که ابروهایی کم پشت و یا کوتاه دارند. در ادامه به طور کامل به آن می پردازیم. 

 

به طور معمول و سنتی، بانوان برای درمان ابروهای نازک یا کم پشت خود، بر محصولات آرایشی تکیه میزنند تا آن ها را بلند تر و پرپشت تر نمایش دهند. با این وجود، بسیاری از بانوان تمایل بیشتری به یک راه حل دائمی دارند. امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی و روی آمدن کاشت ابرو این مشکل را برای همیشه حل کرده است.

کاشت ابرو روشی است که در آن  جراح زیبایی یا جراح پلاستیک موهای خودتان را به ناحیه ی ابرویتان انتقال میدهد.

با وجود این که این روش ساده به نظر می رسد، اما قبل از انجام آن بهتر است تمامی جوانب آن  اعم از هزینه تا خطرات و عوارض جانبی را بهتر است بدانید و در نظر داشته باشید. با خواندن این مقاله خواهید دانست که از کاشت ابرو چه انتظاری داشته و چگونه تشخیص دهید که آیا این روش جراحی برای شما مناسب است یا خیر.

 

کاشت ابرو چیست؟

کاشت مو برای ریزش ابرو در سال 1939 آغاز شد و پس از آن برای سال های زیادی انجام شده است. به دلیل اطلاعات رو به رشد و نتایج برجسته، کاشت ابرو به یک روش بسیار محبوب تبدیل شده است. با توجه به پیشرفت تکنولوژی در زمینه استخراج واحد فولیکولی (FUE)، امکان کاشت موی بدن و ترمیم موهای صورت، با کیفیت بالا وجود دارد که نتایج رضایت بخشی و نتایج خوشایند برای بیماران ایجاد می کند.

 

کاشت ابرو یک عمل زیبایی است که در آن گرافت های مو (شاخه ها) به ناحیه ابروی شما منتقل می شود. هدف این است که موهای جدید از این پیوندها رشد کنند و ظاهری پرتر ایجاد کنند.

 

روش کاشت ابرو :

در واقع روش واقعی این کاشت بسیار شبیه به کاشت مو سنتی است.

پس از اینکه بیهوشی عمومی به شما داده شد، جراح برش‌های کوچکی در محل‌های اهداکننده فولیکول و همچنین در محل‌های پیوند در ابروهای شما ایجاد می‌کند.

سپس گرافت موی ابرو از موهای بالای گوش شما گرفته می شود و به منطقه مورد نظر منتقل میشود. جراح نه تنها موهای فردی، بلکه فولیکول های مو را نیز منتقل می کند. این کار را می کند تا اطمینان حاصل شود که موهای جدید می توانند پس از ریزش موهای جدید در ابروهای شما رشد کنند.

کل این مراحل  حدود 2 تا 3 ساعت زمان میبرد. برای این کاشت هیچ آزمایش خون خاصی قبل از عمل لازم نیست اما باید آزمایش های مربوط به عفونت های ویروسی قابل انتقال از طریق خون مانند HIV، هپاتیت و…  انجام شود و همچنین برای جلوگیری از هرگونه آنافیلاکسی باید آزمایش حساسیت بیهوشی انجام شود.

 

مزایا و معایب کاشت ابرو :

 مزایا : 

  • یکی از مهم ترین مزایای کاشت ابرو این است که موهای کاشته شده بسیار طبیعی به نظر میرسند و دقیقا شبیه ابروی شما هستند. این روش همچنین ممکن است نیاز به آرایش ابرو را تا حد زیادی از بین ببرد. کاشت ابرو با بهبود تراکم ابروی شما ظاهر شما را بهبود میبخشد و ظاهری زیبا و در عین حال طبیعی به شما هدیه میدهد. همچنین شما میتوانید با کاشت ابرو در صورت دلخواه در اندازه ابروی خود تغییر ایجاد کنید و یا حتی جای زخم های اطراف ابروی خود را با کاشت برای همیشه محو کنید.

 

 

معایب : 

  • با این حال، این کاشت نیز مانند بسیاری از روش های درمانی دیگر نکات منفی نیز در بر دارد. یکی از مهم ترین آن ها هزینه های زیاد این روش میباشد .

همچنین کاشت ابرو نیز مانند کاشت مو ممکن است چندین ماه طول بکشد تا فولیکول‌های جدید «گرفته شوند» تا نتایج کامل را مشاهده کنید. همچنین ، این احتمال نیز وجود دارد که این فولیکول های جدید موهای جدید تولید نکنند.

 

اما اگر یک متخصص و پزشکی با تجربه را برای کاشت ابرو انتخاب کنید میتوانید اطمینان حاصل کنید که عدم رشد فولیکول ها بسیار نادر است.

 

  • یکی دیگر از چالش های این روش اصلاح کردن آن ها میباشد، از آنجایی که موهای کاشته شده از نقاط دیگر برداشته شدند پس طبیعی است که رشد سریع تری نسبت به مو های ابروی خودتان داشته باشند و تقریبا هر یک یا دوهفته یک بار نیاز به اصلاح و کوتاهی دارند. اما نگران نباشید با گذشت زمان و تاثیر ناحیه و پوست ابرو بر روی مو ها، سرعت رشد موهای کاشته شده نیز کم میشود.

ابروی کاشته شده

 

اصلاح ابرو :

  • همانطور که گفته شد رشد ابروهای کاشته شده بسیار سریع می باشد اما در چند ماه اول بهتر است به جز قیچی از ابزار دیگری برای اصلاح ابرو استفاده نکنید و فقط با استفاده از قیچی به کوتاه کردن ابرو های خود بپردازید.

به دلیل حساس بودن گرافت های کاشته شده بهتر است تا یک ماه بعد از کاشت حتی با قیچی نیز ابروهای خود را اصلاح نکنید.

مرقبت از کاشت ابرو

  • استفاده از موچین برای ابروها به ندرت توصیه میشود، از آنجایی که موچین ابرو ها را از ریشه جدا میکند در نتیجه احتمال اینکه موهای کاشته دیگر رشد نکنند زیاد است از این روی تا جایی که میتوانید از استفاده از موچین پرهیز کنید.

اصلاح بعد از کاشت ابرو

  • استفاده از وکس نیز برای اصلاح ابرو های کاشته شده نیاز به احتیاط و دقت زیادی دارد زیرا وکس هم مانند موچین ممکن است مو را از ریشه جدا کند و باعث عدم رشد مجدد موهای کاشته شده شود. برای استفاده از وکس برای اصلاح بهتر است از یک فرد ماهر کمک بگیرید تا با دقا این کار را برای شما انجام دهد.

 

به طور کلی در ماه های اول بعد از کاشت ابرو به هیچ عنوان نباید به سمت اصلاح ابرو و یا دستکاری آن ها بروید و بهتر است این کار را به حداقل 2 تا 3 ماه بعد از کاشت ابرو موکول کنید.

 

دوران درمان بعد از کاشت ابرو؟

دوره نقاهت برای کاشت ابرو نسبتا سریع است. در چند روز اول متوجه پوسته پوسته شدن اطراف ابرو خواهید شد.

البته بهتر است تا 3 هفته پس از جراحی و کاشت ابرو از ورزش و فعالیت های شدید اجتناب کنید. در صورت مشاهده هرگونه خونریزی، تورم یا چرک در محل با جراح خود تماس بگیرید.

بعد از چند هفته شاهد ریزش موهای کاشته شده خواهید بود، اما جای نگرانی نیست زیرا این کاملا طبیعی است. موهای جدید ابروی شما باید طی چند ماه آینده شروع به رشد کنند. در این بین، ممکن است لازم باشد موهای کاشته شده را به اندازه ابرو کوتاه کنید.

 

بیمار می تواند از روز بعد از عمل  کاشت ابرو و بعد از افتادن تمام پوسته ها، آرایش را در ناحیه اطراف چشم شروع کند. شستشوی موها بعد از سومین روز بعد از عمل یعنی بعد از برداشتن پانسمان امکان پذیر می شود. رشد مجدد مو از 3 تا 4 ماهگی شروع می شود. در 4 تا 6 ماه آینده، تعداد افزایش می‌یابد که منجر به افزایش تراکم می‌شود.

در نهایت همانطور که گفته شد کاشت ابرو تقریبا برای همه ی افراد امکان پذیر است و محدودیتی ندارد و اگر توسط یک پزشک متخصص و با تجربه انجام شود هیچ عوارضی نخواهد داشت و شما را به نتیجه ی دلخواهتان میرساند.

شما میتوانید برای دریافت مشاوره رایگان و همچنین برای انجام تمامی  خدمات کاشت مو و ابرو و مزوتراپی به کلینیک مهرسام مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید