روش های کاشت مو برای مردان

علل ریزش مو و راه های کاشت مو با الگوی مردانه

دلایل نیاز به کاشت مو: 

چرا فولیکول های مو رشد مو را متوقف می کنند؟

ریزش مو با الگوی مردانه توسط حدود یک سوم مردان تجربه می‌شود که علائم آن معمولاً در سن ۳۰ سالگی ظاهر می‌شود. برخی مطالعات ادعا می‌کنند که ریزش مو با الگوی مردانه تا ۴۲ درصد از مردان را تحت تأثیر قرار می‌دهد، به ویژه طاسی پیشانی. رایج تر از آنچه قبلا تصور می شد.

 در واقع موهای شما از زیر پوست رشد می کنند و موهای شما تقریباً هر ۳ تا ۵ سال یکبار می ریزند. پس از ریزش مو، موی جدید از فولیکول مو رشد می کند.  روندی که تکرار می شود.

 دی هیدروتستوسترون (DHT) نوعی تستوسترون است که وقتی تولید می‌شود، می‌تواند به فولیکول‌های مو آسیب برساند، به این معنی که موهای جدید نازک‌تر و شکننده‌تر می‌شوند و منجر به نازک شدن و در نهایت ریزش مو می‌شوند. ذکر این نکته مهم است که همه افراد مستعد ابتلا به DHT نیستند زیرا به ژن شما بستگی دارد. با این حال، هنگامی که ریزش مو با الگوی مردانه را تجربه کردید، به پیشرفت خود ادامه خواهد داد.

انواع مختلف کاشت مو برای مردان چیست؟

دو نوع اصلی از روش های جراحی برای درمان طاسی با الگوی مردانه وجود دارد: 

۱- استخراج واحد فولیکولی (FUE) و  ۲- پیوند واحد فولیکولی (FUT). آنها با برداشتن موها از پشت و دو طرف سر و انتقال آنها به مناطقی که ریزش مو وجود دارد، کار می کنند. برخی از افراد نیز با موفقیت از موهای سینه و ریش برای این روش استفاده کرده اند.

 استخراج واحد فولیکولی (FUE) با استفاده از یک پانچ کوچک برای برش هر فولیکول و برداشتن کل پیوند انجام می شود. بسته به ترجیح جراح، می توان این کار را به صورت دستی یا با استفاده از یک دستگاه رباتیک انجام داد. کاشت مو به روش FUE می‌تواند باعث ایجاد جای زخم شود و ممکن است برای جمع‌آوری تعداد گرافت‌های مو نیاز به چندین روش باشد. بسیاری از افراد کاشت‌مو FUE را ترجیح می دهند، با این حال، زیرا این کاشت نسبت به کاشت FUT کمتر تهاجمی است و می تواند در آینده انعطاف پذیری بیشتری را در مورد آرایش مو ایجاد کند و باعث می شود که مدل موی کوتاه تر شود. به احتمال زیاد موها باید برای این عمل تراشیده شوند، که باید این را در نظر داشته باشید.

 در همین حال، پیوند واحد فولیکولی (FUT)، شامل برداشتن یک برش بیضی شکل خطی است. این امکان به دست آوردن تعداد زیادی گرافت را در یک روش بدون نیاز به تراشیدن می دهد. زخم‌های باقی‌مانده معمولاً بسته می‌شوند و می‌توانند زخم‌های خطی بر جای بگذارند.  اگرچه این زخم‌ها می‌توانند توسط موهای اطراف پوشانده شوند.

 در حالی که در هر روش کاشت مو، روش به دست آوردن گرافت ها متفاوت است، خود کاشت ساده تر است. جراح گرافت ها را در جایی که لازم است قرار می دهد تا طبیعی ترین پوشش را تضمین کند. این کار با ایجاد برش هایی در پوست سر و قرار دادن مستقیم گرافت ها به صورت دستی انجام می شود. روش های دیگر شامل استفاده از ابزارهایی است که برش ها را ایجاد کرده و پیوندها را به طور همزمان پیوند می زنند. ممکن است ۸ تا ۱۰ ساعت طول بکشد تا این روش کامل شود.

 با کاشت موی جراحی، ممکن است ۳ تا ۴ ماه طول بکشد تا رشد موهای جدید شروع شود. تمام موهای جدید باید ۸ ماه پس از عمل رشد کنند و رسیدن موهای کاشته شده به بلوغ تا ۱۸ ماه طول می کشد.

 

 

تفاوت بین روش FUE و FUT

 

 

سوالات متداول در مورد کاشت‌مو

 

۱- کاشت مو درد دارد؟

این روش به خودی خود آسیبی ندارد زیرا از یک بی حس کننده موضعی استفاده می شود. با این حال، بیماران ممکن است پس از عمل، بخصوص با کاشت مو FUT، ناراحتی را تجربه کنند. بیشتر علائم درد یا ناراحتی را می توان با مسکن ها کاهش داد.

 

۲- آیا از جراحی کاشت مو اسکار خواهم داشت؟

از بین دو نوع ترمیم مو با جراحی، استخراج واحد فولیکولی کمتر منجر به ایجاد اسکار می‌شود، و آن را به گزینه ترجیحی برای موهای کوتاه تبدیل می‌کند. با این حال، اسکارهای ناشی از انتقال واحد فولیکولی را می توان با موهای بلندتر پنهان کرد.

 

۳- عمل کاشت مو چقدر طول می کشد؟

کاشت مو حدود ۸ ساعت طول می کشد. روند بهبودی ممکن است چندین هفته طول بکشد و کاملاً قابل مشاهده خواهد بود، به همین دلیل است که بسیاری از افراد تصمیم می‌گیرند که بعد از این عمل کمی مرخصی بگیرند.

 

۴- چه زمانی نتایج رشد مو را مشاهده خواهم کرد؟

نتایج کاشت مو معمولاً در عرض ۳-۴ ماه ظاهر می شود و نتایج کامل در حدود ۱۲ ماه قابل مشاهده است.

 

۵- آیا من برای کاشت مو مناسب هستم؟

برای داشتن بهترین شانس موفقیت در ترمیم مو، یک نامزد باید مو برای کاشت داشته باشد. هر چه موهای سالم تری داشته باشید، شانس موفقیت بیشتر است. مشاوره به شما کمک می کند تا مشخص شود آیا کاشت مو برای شما مناسب است یا خیر.

 

 

بهتریم روش کاشت مو برای مردان

 

۶- آیا کاشت مو دائمی است؟

کاشت مو باید مدت زیادی طول بکشد، اگرچه هیچ تضمینی برای دائمی بودن آن وجود ندارد. ممکن است موها نسبت به محل اهدا کننده واکنش متفاوتی نشان دهند.

 

۷- کاشت مو چقدر موفق است؟

بسیاری از افراد از نتایج کاشت مو خود راضی هستند، اما آنها به کیفیت موهای اهداکننده موجود و سایر عوامل شخصی بستگی دارند. مهم است که با جراح خود تعیین کنید که آیا کاندید مناسبی هستید یا خیر. جراح همچنین می‌تواند به شما در پیش‌بینی نتیجه احتمالی کمک کند. در برخی موارد بسیار نادر، فولیکول های مو را می توان رد کرد.

 

به طور کلی برای کاشت مو، به معاینه و بررسی دقیق فولیکول های موی هر شخص توسط یک متخصص نیاز است. همچنین برای اینکه مطمئن شوید چه روشی برای شما کار آمد تر خواهد بود، می توانید از کلینیک تخصصی کاشت مو و کاشت ابرو ابرو ی مهرسام مشاوره رایگان بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید