کاشت مو و اسکار

قبل از اینکه در مورد کاشت مو روی اسکار یا جای زخم توضیح بدیم، لازمه اطلاعات کافی در مورد اسکار و انواع آن داشته باشید. بنابراین ابتدا نگاهی به اسکار می اندازیم:

اسکار چیست؟

اسکار روش طبیعی بدن برای جایگزینی پوست از دست رفته یا آسیب می باشد. اسکار معمولا از بافت فیبری نیز متشکل می باشد. اسکار ممکن است به دلیل های مختلف از جمله در نتیجه عفونت، جراحی، جراحات یا التهاب بافت روی پوست شما ایجاد شود. محل زخم ممکن است در هر جایی از بدن ظاهر شود و ترکیب اسکار ممکن است متفاوت باشد. یک اسکار ممکن است به شکل های متفاوتی مانند صاف، توده ای، فرورفته یا رنگی به نظر برسد. ممکن است دردناک یا خارش دار باشد. ظاهر نهایی اسکار به موارد زیادی از جمله نوع پوست و محل روی بدن، نوع آسیب، سن فرد و وضعیت تغذیه فرد بستگی دارد.

کاشت مو روی اسکار

انواع اسکار چیست؟

از انواع مختلف اسکار میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

انقباض: اغلب بعد از سوختگی ایجاد می شود، اسکار باعث انقباض پوست می شود. این اسکارها می توانند حرکت را دشوار کنند، به خصوص زمانی که جای زخم به عضلات و اعصاب وارد شود یا روی یک مفصل رخ دهد.

 

افسرده (آتروفیک): این مورد  فرورفته بیشتر حاکی از آبله مرغان یا آکنه هستند. آنها شبیه سوراخ های گرد یا فرورفتگی های کوچک در پوست هستند. اسکارهای یخ شکن نیز نامیده می شوند و اغلب روی صورت ایجاد می شوند.

 

صاف:  ممکن است در ابتدا کمی برآمده باشد، اما این نوع با بهبودی صاف می شود. اسکارهای صاف اغلب صورتی یا قرمز هستند. با گذشت زمان، ممکن است کمی روشن تر یا تیره تر از پوست اطراف شوند.

 

کلوئیدها: این اسکارها در بالای سطح پوست قرار می گیرند و در خارج از ناحیه زخم پخش می شوند. بافت اسکار بیش از حد رشد کند می تواند بزرگ شود و ممکن است برای فرد مشکل ساز شود.

 

برآمده (هیپرتروفیک): این اسکارهای برجسته ممکن است به مرور زمان کوچکر شوند، اما هرگز به صورت کامل صاف نمی شوندو از بین نمیروند. بر خلاف روند ر کلوئیدها، آنها رشد نمی کنند یا فراتر از ناحیه زخمی بیشتر نمی شوند.

 

ترک‌های پوستی: وقتی پوست به سرعت منبسط یا کوچک می‌شود، بافت‌های همبند زیر پوست آسیب می‌بینند. علائم کشش اغلب در دوران بارداری، بلوغ یا پس از افزایش یا کاهش وزن زیاد ایجاد می شود. معمولاً روی سینه‌ها، شکم، ران‌ها و بازوها ظاهر می‌شوند.

 

 

انواع اسکار پوستی

 

 

بافت اسکار مخصوصا روی پوست نیست  می تواند در داخل بدن هم ایجاد شوند. بافت اسکار داخلی می تواند حاصل عمل جراحی (مانند چسبندگی شکم) و برخی شرایط سلامتی مانند سندرم آشرمن و بیماری های خاص باشد.

 

تعدادی صدمات به بدن ممکن است در اثر شرارت یا تصادفات جزئی رخ دهد. وقتی برخی از این زخم ها روی سر باشد، ممکن است باعث ریزش مو شود. نه تنها تصادفات، بلکه برخی بیماری ها نیز می توانند باعث ایجاد اسکار و ریزش مو در نواحی خاصی شوند. این بر تصویر فیزیکی تأثیر منفی می گذارد. به همین دلیل افرادی که به این دلایل و موارد مشابه دچار ریزش مو در ناحیه سر می شوند به کاشت مو می پردازند. این زخم ها می توانند باعث ایجاد تصاویر ناخواسته شوند. بنابراین ممکن است بر زندگی اجتماعی تأثیر منفی بگذارد. تنها راه از بین بردن جای زخم، کاشت مو در آن ناحیه است. کاشت مو بر روی جای زخم جراحی آنقدر بزرگ نیست که بتوان از آن ترسید.

 

حتی اگر جای زخم در ناحیه‌ای باشد که توجه زیادی را به خود جلب نمی‌کند، می‌تواند فرد را آزار دهد، در حالی که بیشترین میزان آن در ناحیه صورت و سر است و این زخم‌ها می‌توانند از نظر روانی به شدت روی فرد تأثیر بگذارند. برای رهایی از تصویر اسکار ناراحت کننده، لازم است کاشت مو به آن ناحیه انجام شود. از بین بردن جای زخم در ناحیه با کاشت مو امکان پذیر نیست. کاشت مو به جای زخم ها جای زخم سوختگی را از بین نمی برد بلکه فقط آنها را استتار می کند. موهایی که روی جای زخم قرار می گیرند، ظاهر سوختگی و زخم را به حداقل می رساند. ناپدید شدن جای زخم از نظر روانی باعث تسکین فرد می شود و به او کمک می کند تا اعتماد به نفس خود را بازیابد. با کاشت مو می توانید در عرض چند ساعت از شر این مشکل خلاص شوید و بدون اتلاف وقت به زندگی اجتماعی خود بازگردید. علاوه بر این، جای زخم و سوختگی نه تنها در ناحیه سر بلکه در ناحیه ابرو، ریش و سبیل نیز قابل مشاهده است. کاشت مو نیز در این نواحی قابل انجام است. در علائم سوختگی، میزان موفقیت سوختگی درجه یک و دو بسیار زیاد است.

چگونه کاشت مو روی اسکار انجام دهیم؟

 کاشت مو و فناوری ها هر روز جلوتر می روند. کاشت مو روی اسکار بسیار با موفقیت انجام می شود. فولیکول های مو از ناحیه اهدا کننده برای ناحیه اسکار سوختگی برداشته می شوند. سپس فولیکول های مو یکی یکی در ناحیه اسکار قرار می گیرند. در نتیجه این فرآیند بسیار آسان است که از شر ظاهر جای زخم خلاص شوید و موهای سالمی داشته باشید. روش کاشت مو Sapphire FUE نتایج بهتری را ارائه می دهد. با این حال، پزشک شما باید تصمیم نهایی را بگیرد.

کاشت مو روی اسکار در کلینیک تخصصی کاشت مهرسام

در اکثریت قریب به اتفاق افراد، ممکن است علامت سوال هایی وجود داشته باشد که آیا کاشت موی اسکار موثر است یا خیر. زمانی که کاشت مو توسط یک تیم مجرب و متخصص انجام می شود، نیازی به تردید نیست. اگر قصد دارید در ناحیه ای که جای جای زخم وجود دارد، کاشت مو انجام دهید، باید مراقب باشید که مرکزی که ایجاد می کنید در این زمینه قابل اعتماد باشد. باید مطمئن شوید که پزشک کاشت مو در این زمینه متخصص است. برای این عملیات می توانید ترکیه را انتخاب کنید. کاشت مو بر روی اسکار در ترکیه در سال های اخیر به طور قابل توجهی بهبود یافته است. جهان هر سال هزاران نفر در بسیاری از بخش های مزرعه به ترکیه می آیند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید