هیرفیلر یا مزوتراپی

هیر فیلر و مزوتراپی دو روش مفید برای رفع کم پشتی و ریزش مو هستند. در این مقاله قصد داریم به سوال هیرفیلر بهتر است یا مزوتراپی پاسخ دهیم. اگر در انتخاب روش مناسب تردید دارید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. ابتدا در جدول زیر به صورت خلاصه تفاوت هیر فیلر و مزوتراپی را مشاهده می کنید، در ادامه نیز به صورت کامل با این دو محصول آشنا خواهیم شد.

hair filler vs mesotherapy difference

 فیلر مو یا مزوتراپی کدام را انتخاب کنیم؟

فیلر مو یا مزوتراپی هر دو روشی موثر برای تقویت موها و جلوگیری از ریزش آن‌هاست. و هر کدام بسته به شرایط فرد مزایای خاص خودشان را دارند. هیر فیلر کم‌پشتی موی سر را برطرف می‌کند. مزوتراپی نیز به رشد و سلامت موها کمک می‌کند. برای این‌که بتوانید تشخیص دهید هیر فیلر بهتر است یا مزوتراپی ابتدا باید با هر دو متد آشنا شوید.سپس می توانید از مشاوران خود در کلینیک مهرسام نیز در این رابطه مشاوره رایگان دریافت کنید.

هیر فیلر چیست؟

هیرفیلر نوعی ژل است که توسط سوزن‌های بسیار ظریفی به پوست شما وارد می‌شود و ویتامین، مواد معدنی، اسید هیالورونیک، آنزیم‌ها و … را وارد پوست می‌کند. فولیکول‌های مو توسط این مواد مغذی به اصطلاح هیدراته می‌شوند و شروع به رشد می‌کنند.

تزریق این مواد باعث افزایش گردش خون در پوست سر نیز می‌شوند که تأثیر زیادی در رشد مجدد موهای ما دارد. پزشک کلینیک مهرسام در ابتدا ناحیه تزریق را بی‌حس می‌کند سپس فیلر یا همان ژل تقویت کننده مو را توسط سوزن‌های باریکی به ریشه مو و پوست سر می‌رساند.

مزوتراپی مو چیست؟

در مزوتراپی نیز مواد دارویی مثل فیناستراید، ماینوکسیدیل، انواع ویتامین‌ها و عصاره گیاهی به پوست سر تزریق می‌شوند. این مواد باعث رشد موها و توقف ریزش مو خواهند شد. در این روش هم پزشک پوست سر را بی‌حس می‌کند، سپس طی چند جلسه درمانی این مواد مغذی را به پوست سر شما تزریق خواهد کرد. تزریق مزوتراپی پس از عمل کاشت مو بسیار موثر بوده و روند رویش را تسریع می کند.

اصلی‌ترین تفاوت هیر فیلر و مزوتراپی در چیست؟

تفاوت اصلی که بین این دو روش درمانی وجود دارد در تزریق ماده‌ای به نام اسید هیالورونیک است. در فیلر مو علاوه بر مواد مغذی و ویتامین‌هایی که تزریق می‌شود، هیالورونیک اسید نیز در کنار مواد تزریقی وجود دارد. هیالورونیک اسید باعث افزایش ماندگاری و تأثیر بیشتر فیلر روی موها و پوست سر می‌شود. این ماده به صورت طبیعی در مایع مفصلی، پوست و چشم وجود دارد.

بنابراین اصلی‌ترین تفاوت هیر فیلر و مزوتراپی در تاثیر و ماندگاری بیشتر فیلر است. هیالورونیک اسید ویتامین‌ها و اسیدآمینه‌هایی را دارد که به مرور به فولیکول‌های مو می‌رسند و باعث تقویت و رطوبت‌رسانی این فولیکول‌ها می‌شوند. همین موضوع عامل تفاوت قیمت این دو درمان است؛ در واقع هزینه فیلر مو به مراتب است.

هیر فیلر و مزوتراپی چه شباهت‌هایی دارند؟

در مقایسه فیلر مو و مزوتراپی شباهت‌هایی بسیار نیز وجود دارد. زیرا هر دوی این درمان‌ها برای هدف مشترک یعنی جلوگیری از ریزش مو و تقویت مو طراحی شده اند. شباهت های اصلی این دو ماده به شرح زیر است:

  • در هر دو روش ویتامین‌ها و مواد مغذی و مواد معدنی مورد نیاز فولیکول‌های مو تزریق می‌شوند.
  • هر دو روش دوره درمان چند جلسه‌ای دارند که فاصله بین جلسات مشخص است و توسط پزشک تعیین می‌شود.
  •  هر دو روش باعث تقویت موهای فعلی شما و جلوگیری از ریزش آن‌ها موثر است.

تاثیرات مزوتراپی مو

تاثیرات مزوتراپی مو

 

مزوتراپی مو یک روش درمانی است که در آن مواد مغذی، ویتامین‌ها، مواد آنتی‌اکسیدانی و دیگر مواد مفید به صورت تزریق یا اعمال موضعی درون لایه میانی پوست، یا در زیر پوست به دلیل افزایش رشد مو و بهبود کیفیت آن تزریق می‌شوند. این روش معمولاً برای افرادی که با مشکلاتی مانند ریزش مو، کاهش حجم مو، ضعف مو و یا مشکلات دیگر مواجه هستند، توصیه می‌شود. تاثیرات مزوتراپی مو ممکن است شامل موارد زیر باشد:

1. افزایش رشد مو: مزوتراپی مو ممکن است با تحریک فعالیت سلول‌های مویی در پوست و تقویت ریشه‌های مو، به افزایش رشد مو کمک کند.

2. تقویت مو: با افزایش تأمین مواد مغذی به موها، می‌تواند به تقویت ساختار و ضخامت موها کمک کند و از شکنندگی و آسیب به موها جلوگیری نماید.

3. کاهش ریزش مو: با تقویت ریشه‌های مو و جلوگیری از تخریب آنها، مزوتراپی مو می‌تواند کمک کند تا ریزش مو کاهش یابد.

4. بهبود سلامتی پوست سر: مزوتراپی مو می‌تواند بهبود وضعیت پوست سر را از طریق تأمین مواد مغذی و ترمیم بافت‌های پوستی ایجاد کند.

5. کمک به درمان مشکلات مو مرتبط با شرایط پزشکی: مانند آلوپسیا و سایر مشکلات مویی که به عوامل پزشکی برمی‌گردد، ممکن است مزوتراپی مو به عنوان یکی از روش‌های درمانی مورد استفاده قرار گیرد.

همچنین، باید توجه داشت که تاثیرات مزوتراپی مو ممکن است به عوامل مختلفی مانند وضعیت پوست و مو، تغذیه، عوامل ژنتیکی و سابقه پزشکی شخص مربوط باشد، بنابراین تجربه‌ها ممکن است بین افراد مختلف متفاوت باشد.

تاثیرات هیر فیلر

تاثیرات هیر فیلر

هیر فیلر یک روش زیبایی است که در آن مواد فیلر (معمولاً اسید هیالورونیک یا مواد دیگر) به صورت تزریقی در پوست سر تزریق می‌شود تا حجم موها و ظاهر آنها را بهبود دهد. تاثیرات هیر فیلر ممکن است شامل موارد زیر باشد:

1. افزایش ضخامت و حجم موها: با تزریق مواد فیلر، حجم و ضخامت موها افزایش می‌یابد که می‌تواند به ظاهر پرپشت و جذابتر موها کمک کند.

2. پرکردن خطوط و شکاف‌های مو: هیر فیلر می‌تواند کمک کند تا خطوط و شکاف‌های مو که به عنوان ناشی از کاهش حجم موها یا عوامل دیگری ایجاد شده‌اند، پر شوند و موها به صورت یکپارچه‌تر ظاهر شوند.

3. بهبود ظاهر موهای نازک و ضعیف: برای افرادی که موهای نازک و ضعیف دارند، هیر فیلر می‌تواند با افزایش حجم و ضخامت موها بهبودی در ظاهر آنها ایجاد کند.

4. ترمیم و تقویت مو: مواد فیلر ممکن است به عنوان یک منبع تأمین مواد مغذی برای موها عمل کند و به تقویت و بهبود وضعیت آنها کمک کند.

5. ظاهر طبیعی: با استفاده از فیلرهای مناسب و تکنیک‌های صحیح تزریق، می‌توان به دست آوردن ظاهری طبیعی برای موها بدون ایجاد تغییرات ناخواسته در ظاهر آنها کمک کرد.

مهم است بدانید که هرگونه روش زیبایی دارای مزایا و معایبی است و باید با دقت و با مشورت با یک متخصص پوست و زیبایی مورد استفاده قرار گیرد. همچنین، تاثیرات هیر فیلر ممکن است متفاوت باشد و بستگی به عوامل مختلفی مانند نوع مو، وضعیت پوست، و تکنیک اجرایی داشته باشد.

کاندیدای مناسب مزوتراپی یا هیر فیلر

کاندیدای مناسب مزوتراپی یا هیر فیلر چه کسانی هستند؟

افرادی که دارای مشکلات و علائم زیر باشند و یا کاشت مو ، ابرو یا ریش انجام داده باشند برای هیر فیلر یا مزوتراپی کاندید مناسبی هستند:

  • ریزش مو
  • نازک شدن تارهای مو
  • وجود شوره در پوست سر
  • خشکی پوست و عدم رطوبت کافی
  • افرادی که قصد پیشگیری از ریزش موهای خود را دارند
  • آسیب‌دیدگی موها به دلیل رنگ کردن مداوم یا استفاده از ابزار آرایشی مثل اتو مو یا سشوار

قیمت هیر فیلر بهتر است یا مزوتراپی

یکی از تفاوت‌های مهم بین این دو روش درمانی در هزینه آن‌ها است. هزینه دقیق با توجه به شرایط شما و متریال انتخابی تعیین می‌شود، اما به طور کلی فیلر مو هزینه بالاتری نسبت به مزوتراپی دارد. هیالورونیک اسید در فیلر مو باعث افزایش هزینه آن می‌شود. همانطور که گفته شد تفاوت دیگر این دو روش در مدت زمان ماندگاری آن‌ها است. فیلر مو به دلیل برخورداری از هیالورونیک اسید ماندگاری بیشتری دارد.

فرق هیر فیلر و مزوتراپی در میزان درد چیست؟

دیگر تفاوت فیلر مو با مزوتراپی در میزان تجربه درد اشخاص است. به صورت معمول در مزوتراپی تعداد تزریق بیشتری در مقایسه با هیر فیلر انجام می‌شود. پس ممکن است درد بیشتری را حس کنید. البته توجه داشته باشید، که نیدل (سوزن) مزوتراپی و هیر فیلر یکسان هستند و کمترین قطر و طول را دارند. در نتیجه کمترین درد را منتقل می‌کنند. گاهی اوقات پزشک به دلیل آستانه پایین تحمل درد در بیمار از بی‌حسی موضعی استفاده می‌کند.

تعداد جلسات مزوتراپی و هیر فیلر

تعداد جلسات کدام روش بیشتر است ؟

تعداد جلسات مورد نیاز برای هر دو روش توسط پزشک و با توجه به شرایط شما تعیین می‌شود. اما به طور کلی تزریق فیلر مو ۴ جلسه با فاصله پانزده روز انجام می‌شود و درمان تا دو ماه ادامه دارد. در تکنیک مزوتراپی نیز تعداد جلسات بستگی به نوع کوکتل مزوتراپی بین ۴ تا ۸ جلسه است. و تزریق هر دو هفته و یا یک ماه یکبار با توجه به تشخیص پزشک انجام می‌پذیرد.

 مراقبت های پس از تزریق

پس از تزریق کوکتل ها تقویت کننده ریشه مو باید موارد زیر را رعایت کنید تا بهترین نتیجه حاصل شود:

  • تا ۲۴ ساعت موهایتان را نشویید.
  • تا یک هفته از رنگ مو استفاده نکنید.
  • از قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم نور خورشید جلوگیری کنید.
  • بهتر است برای جلوگیری از عفونت موقتا به استخر و سونا نروید.
  • حداقل چند ساعت از ورزش به خصوص ورزش‌های شدید اجتناب کنید.
  • از دستکاری کف سر تا زمان بهبود کامل خودداری کنید.

کدام تزریق برای شما انتخاب مناسب‌تری است؟

فیلر مو یا مزوتراپی هر دو روش‌های درمانی مدرن و موثری هستند که راه نجات موثری برای خلاصی از ریزش مو تلقی می‌شوند. تعیین اینکه کدام روش بهتر است علاوه بر بودجه شما نیاز به معاینه توسط پزشک دارد. حال که با  تفاوت فیلر مو با مزوتراپی آشنا شده‌اید، بهتر است با مشاور خود در مهرسام تماس بگیرید و وقت تزریق خود را رزرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید