case

آیا شما کیس کاشت مو هستید؟

این مقاله به بررسی عواملی می‌پردازد که تعیین می‌کنند شما کاندیدای خوب یا بدی برای جراحی کاشت مو خواهید بود.
اگر به دنبال جراحی کاشت مو هستید، ضروری است که در طول تجربه خود به خوبی آگاه باشید. پیوند مو می تواند تأثیرات تغییر دهنده زندگی بر افرادی که واجد شرایط هستند داشته باشد. پیشرفت‌های علم پزشکی، روش‌های کاشت مو را از نظر ظاهری دقیق‌تر و طبیعی‌تر از همیشه کرده است و به مردان و زنان گزینه‌های بیشتری برای مقابله با ریزش مو می‌دهد.
جراحی کاشت مو یک گزینه عالی برای کسانی است که می خواهند موهای طبیعی خود را برگردانند. متأسفانه، همه افراد برای این روش مناسب نیستند. در اینجا چند فاکتور کلیدی وجود دارد که در طول مشاوره شما به آنها توجه خواهیم کرد تا مشخص کنیم آیا شما کاندید مناسبی برای جراحی کاشت مو خواهید بود یا خیر.

تشخیص ریزش مو

هنگام بررسی جراحی ترمیم مو، یافتن یک جراح با آموزش، تجربه و گواهینامه مناسب ضروری است. ریزش مو می تواند دلایل زیادی داشته باشد و همه آنها را نمی توان یا نباید با کاشت مو درمان کرد. الگوی طاسی مردانه و زنانه نشانه اولیه جراحی ترمیم مو است. اسکارهای ناشی از تصادفات، سوختگی، عوارض ناشی از جراحی زیبایی قبلی و آلوپسی کششی نیز می توانند با خیال راحت درمان شوند. ارزیابی تشخیصی و مشاوره بیمارانی که با ریزش مو مراجعه می کنند فقط باید توسط پزشکان انجام شود. ما در مهرسام پزشکان مجربی را برای بررسی وضعیت شما فراهم کردیم.
در مردان، تشخیص آلوپسی آندروژنتیک به طور کلی ساده و بر اساس الگوی مشخصه ریزش مو و علائم آلوپسی آندروژنتیک موجود در تریکوسکوپی است. اگر این ویژگی ها وجود نداشته باشند، ممکن است بررسی های بیشتری لازم باشد. در زنان، تعیین علت دقیق ریزش مو می تواند دشوارتر باشد. در برخی موارد، یک بیماری زمینه ای مانند کم کاری تیروئید ممکن است نیاز به درمان داشته باشد، ترمیم مو انجام می شود.
طاسی الگوی مردانه و زنانه معمولاً فولیکول های مو را در جلو و بالای سر تحت تأثیر قرار می دهد. در مقابل، آنهایی که در کناره‌ها و پشت سر قرار دارند تا حد زیادی بی‌تأثیر باقی می‌مانند و ممکن است در جایی که مو در حال نازک شدن است، با موفقیت پیوند شوند

تاثیر سن بر کاشت مو

بر اساس اجماع عملی ISHRS 2017، اکثر مردان پیوند مو در سنین 30 تا 39 سال بودند.
اگرچه هیچ محدودیت سنی برای کاشت مو وجود ندارد، کاندیدای ایده آل بالای 25 سال سن است.
افراد زیر 25 سال باید گزینه های دیگری را در نظر بگیرند، در درجه اول درمان دارویی برای ریزش مو. اگرچه مقابله با ریزش مو در سنین پایین می تواند ناراحت کننده باشد، کاشت مو خیلی زود به ندرت ایده خوبی است. ریزش مو با الگوی مردانه یک وضعیت پیشرونده است که با گذشت زمان بدتر می شود و در حالی که کاشت مو ممکن است تسکین موقتی داشته باشد، ممکن است طی چند سال فرد پشیمان شود.
مردانی که موهای خود را خیلی زود از دست می دهند، بیشتر در سنین بالاتر از ریزش موی شدید رنج می برند. و اگر چنین باشد، بیماران برای 10 تا 15 سال آینده به دنبال کاشت مو خواهند بود. در نهایت، موهای اهداکننده کافی برای مقابله با ریزش مو ندارند و ممکن است با تکه‌های موی جدا شده روی سر طاس مواجه شوند.

سلامت عمومی

برای اینکه کاندیدای مناسبی برای کاشت مو باشید، باید از سلامت عمومی خوبی برخوردار باشید. این به شما کمک می کند تا به سرعت بهبود یافته و از عوارض جلوگیری کنید.
اگرچه کاشت مو یک روش ساده است که تحت بی حسی موضعی انجام می شود، اما چند مورد منع مصرف برای این عمل وجود دارد که عبارتند از:

  • بیماری خود ایمنی فعال
  • دیابت کنترل نشده
  • فشار خون کنترل نشده
  • بیمارانی که به بی حسی موضعی حساسیت دارند
  • برخی بیماری های پوستی مانند کلوئید و پمفیگوس
  • عفونت های شدید سیستمیک و پوست سر

زایمان اخیر نیز یکی از موارد منع کاشت مو است. تقریباً 90 درصد از تازه مادران درجاتی از ریزش موی موقت بین سه تا شش ماه پس از زایمان را تجربه می کنند. در حالی که کاشت مو یک روش ایمن، اثبات شده و موثر برای درمان ریزش مو در زنان است، این روش نباید قبل از اولین سالگرد تولد کودک انجام شود.

ثبات ریزش مو

پایداری ریزش موی بیمار همیشه در طول مشاوره اولیه با مشاوران مهرسام ارزیابی می شود. در مواردی که ریزش مو اخیراً تغییر نکرده یا تسریع نشده باشد و در صورتی که ناحیه گیرنده کوچک سازی گسترده انجام نشده باشد، می توان اقدام به جراحی کرد. در مواردی که ریزش مو سریع بوده است و ناحیه گیرنده دارای درجه کوچکی بالایی است، ما معتقدیم که به نفع بیمار است که درمان دارویی را برای 6 تا 12 ماه شروع کند تا وضعیت قبل از اقدام به جراحی تثبیت شود.

ویژگی های مو

کالیبر مو، رنگ مو و فر مو سه ویژگی مهم زیبایی برای بیماران کاشت مو هستند. به طور کلی، بیمارانی که موهای ضخیم‌تری دارند باید نسبت به افرادی که موهای نازک‌تری دارند، به نتایج بهتری دست یابند. این به این دلیل است که طاسی زمانی ظاهر می شود که نور به موها نفوذ کند و از روی پوست سر منعکس شود.
کسانی که موهای ضخیم‌تری دارند، می‌توانند جلوی انعکاس نور بیشتری را از پوست سر بگیرند و در نتیجه یک نتیجه زیبایی دلپذیرتر به دست می‌آیند.
علاوه بر این، افرادی که موهای ضخیم دارند ممکن است به فولیکول های مو کمتری نیاز داشته باشند تا به همان زیبایی موهای نازک دست یابند.
رنگ موهای شما به خصوص در رابطه با رنگ پوست شما نیز بسیار مهم است. کنتراست کم بین رنگ مو و پوست شما یک ویژگی زیبایی عالی است. این به این دلیل است که رنگ مو با رنگ پوست ترکیب می شود. کنتراست بالا برجسته است، بنابراین هر چه تضاد بین رنگ مو و پوست سر کمتر باشد، بهتر است. در نهایت درجه پیچ خوردگی را در نظر می گیریم. هر چه فر یا موج در مو بیشتر باشد، سطح پوشش دهی مو بیشتر است.

تراکم مو

هنگام تعیین اینکه آیا یک فرد کاندید مناسبی برای کاشت مو خواهد بود یا خیر، تراکم موهای اهداکننده یکی از مهمترین عوامل است. بیمارانی که تراکم موی اهداکننده بالایی دارند عموماً کاندیدهای خوبی برای کاشت مو هستند.

تراکم موی اهداکننده غنی در مقابل فقیر

بیمار با ناحیه اهدایی که دارای حداقل 80 گرافت در هر سانتی متر مربع است، کاندیدای عالی است. از سوی دیگر، بیمارانی که تراکم موی اهداکننده کمتر از 40 گرافت در سانتی‌متر مربع دارند، کاندیدای ضعیفی برای ترمیم مو هستند و باید انتظارات واقع‌بینانه‌ای از آنها داشته باشیم.

انتظارات شما از کاشت مو

انتظارات واقع بینانه و درک خوب روش کاشت مو ضروری است.
ناحیه بانک مو دارای تعداد محدودی مو است که از نظر ژنتیکی در برابر ریزش مو مقاوم هستند و گاهی اوقات ممکن است برای پوشاندن نقاط طاسی که بیماران تمایل به پوشاندن آن دارند کافی نباشد. علاوه بر این، جراحی ترمیم مو ممکن است به طور دائم نواحی نازک شده را ترمیم کند، اما پیشرفت ریزش مو را متوقف نمی کند.
حتی اگر موهای کاشته شده دائمی هستند، ممکن است به دلیل ریزش مو، نیاز به کاشت موی بیشتری باشد.
در کلینیک مهرسام، اطمینان حاصل می‌کنیم که بیمارانمان محدودیت‌های جراحی ترمیم مو را درک می‌کنند.
در طول مشاوره شما، مشاورین دقیقاً آنچه را که در طول عمل کاشت مو اتفاق می‌افتد، زمان‌بندی بهبود و رشد مو و نتایجی که می‌توانید انتظار داشته باشید، توضیح می‌دهند.

عوامل متعددی تعیین می کند که آیا یک بیمار کاندیدای خوب، عالی یا ضعیف برای جراحی کاشت مو است یا خیر.
ما همه این عوامل را با هم در نظر می گیریم وقتی که مشخص می کنیم آیا فردی کاندیدای خوبی است یا خیر. در حالی که ممکن است فردی دارای تراکم کم فولیکول های مو در نواحی اهداکننده باشد، ممکن است ویژگی های موی مطلوب دیگری نیز داشته باشد که ضرر تراکم مو را جبران کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید