عوارض کاشت مو چیست

افراد زیادی از ریزش مو یا کم پشت بودن موهای خود شکایت دارند. به همین علت امروزه تقاضا برای کاشت مو بسیار زیاد شده است. در این مقاله در مورد کاشت مو و عوارض کاشت مو مطالب مفیدی خواهیم گفت.

در آقایان کاشت مو بیشتر به چشم میخورد به همین علت برای جبران ریزش مو  از انواع روش‌های کاشت مو استفاده می‌کنند. 

در روش های کاشت مو، پزشک فولیکول‌های مو را  از سر یا بدن به قسمتی که طاسی در آن اتفاق افتاده است، منتقل می‌کند. شاید کاشت مو روش ساده‌ای به نظر می‌رسد، اما مثل هر روش دیگری عوارضی هم دارد. آیا با عوارض کاشت مو آشنا هستید؟ 

عوارض کاشت مو

مدت هاست که کاشت مو به آقایان و خانم ها کمک می‌ کند تا ظاهر مناسبی به دست بیاورند. کاشت مو در مقایسه با سایر روش‌های زیبایی، عوارض کمتری دارد، اما در صورت عدم توجه کافی می‌تواند پیامد های جدی ایجاد کند. عوارض کاشت مو یکی از بزرگترین دغدغه‌ های افرادی است که با مشکل طاسی سر رو به رو هستند. 

 اگر افراد قبل از اقدام به جراحی کاشت مو مراکز معتبر را انتخاب نمایند، بیشتر عوارض کاشت مو قابل پیشگیری هستند و احتمال رخداد آن به کمترین حد ممکن  می‌رسد. بیشتر اوقات عوارض جانبی به خوبی مدیریت و درمان می‌شوند.

عوارض کاشت مو در سن کم

کاشت مو در سنین پایین نمی تواند نتایج مطلوبی را به همراه داشته باشد و برعکس عوارض کاشت مو در سنین پایین بسیار چشمگیر تر است. عوارض کاشت مو در سنین کم می تواند مشکلاتی از جمله ریزش مو یا از دست دادن کامل آن شود. همچنین کاشت مو در سن پایین نتیجه مثبتی به همراه ندارد و باعث نارضایتی بیمار می شود. یکی از مهم ترین عوارض کاشت مو در سن پایین که باید به آن اشاره کرد ایجاد بیماری ها و مشکلات پوستی است.

همانطور که گفته شد کاشت مو در سنین کم هیچگونه نتیجه مطلوبی را برای بیماران ندارد. اما بیمارانی که از کم بودن حجم مو و یا ریزش موهایشان رنج میبرند چه راهکاری به جز کاشت مو پیش رویشان است؟از روش های غیر تهاجمی  که در این جا می توان به آنها اشاره کرد تزریق به روش پی آر پی و رفتن به جلسات مزوتراپی ومزونیدلینگ مو است. گاهی هم در صورت حاد نبودن با تجویز قرص ها و داروهای مناسب به رشد مو و پرپشت شدن مو می توان کمک کرد.

اگر بخواهیم از عوارض کاشت مو در سنین مختلف بگوییم بهتر است به این نکته اشاره کنیم که کاشت مو در سن ۲۰ سالگی و کمتر از آن توصیه نمی شود و عوارض کاشت مو در این سن بسیار جدی می باشد.

عوارض کوتاه مدت کاشت مو

یکی از عارضه‌هایی که ممکن است بعد از کاشت مو گریبانگیر بیماران متقاضی کاشت مو شود مبتلا شدن به یبوست است. افرادی که گوارش حساسی دارند باید حتما قبل از اینکه جراحی کاشت مو را انجام دهند این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارند.

بعد از اتمام جراحی کاشت مو، باید حداقل یک هفته در خانه بمانید و استراحت مطلق داشته باشید. یکی دیگر از نبایدهای عوارض کاشت مو پیاده‌روی نکردن است چون در این یک هفته تا ۱۰ روز به هیچ عنوان نباید از خانه بیرون بروید تا زخم‌ها در جریان آلودگی هوا و گرد و غبار‌های موجود  قرار نگیرند.

پس کاهش تحرک ممکن است زمینه را برای مبتلا شدن به یبوست را فراهم کند. یکی از اقدامات مفید برای جلوگیری از یبوست مصرف زیاد آب می باشد. ولی اگر دچار این عارضه شدید، قبل از مصرف هرگونه دارو‌ی مربوط به گوارش حتماً با دکتر خود مشورت کنید تا در صورتی که مصرف این دارو‌ها تداخلی با رشد فولیکول‌ها نداشته باشد، بتوانید مصرف دارو را شروع کنید.

به هیچ عنوان بخش اهدا کننده (پشت سر یا هر قسمتی که پیوند از آنجا برداشته شده) و یا فولیکو‌ل های کاشته شده را لمس نکنید. هرگونه فشار به این نواحی منجر به آسیب به فرآیند پیوند فولیکول‌های مو می‌شود. اگر در شرایطی خاص به اجبار خواستید این نواحی را لمس کنید، قبل از آن دست‌هایتان را کاملا شسته و ضدعفونی کنید تا احتمال بروز عفونت در آن ناحیه به حداقل برسد.

عوارض کاشت مو

یکی دیگر از عوارض کاشت مو که به صورت کوتاه مدت بیمار را دچار چالش و درد میکند مدل خوابیدن است. سعی کنید در هنگام خواب به شکلی بخوابید که ناحیه کاشت با بالش تماس نداشته باشد. ناحیه‌ کاشت نباید به هیچ عنوان تحت فشار قرار گیرد. زنان و مردان پس از کاشت مو عوارض کوتاه مدتی مانند درد، تورم و قرمزی را تجربه می‌کنند که در چند روز ابتدایی جراحی طبیعی است

تا جایی که برایتان مقدور است از پوشیدن کلاه و روسری صرف نظر کنید. به مدت 2 الی 3 روز پس از کاشت موی طبیعی از رفتن به حمام خودداری کنید تا باعث بروز عفونت در محل پیوند شده نشود.

عوارض بلند مدت کاشت مو

عوارض کاشت مو که افراد از انجام آن منع هستند و در صورت عدم توجه به آن فرد دچار عوارض بلند مدت پس از کاشت مو میشود. منع افرادی از جمله خانم های باردار و شیرده یا افراد مبتلا به دیابت شدید،خانم های  مبتلا به اختلالات هورمونی مانند تخمدان پلی کیستیک یا تیروئید از این دسته افراد هستند. 

نگرانی‌های مرتبط با مسائل زناشویی، کسری از متقاضیان را با این مساله مواجه می‌سازد که آیا جراحی کاشت مو در رابطه جنسی و زناشویی محدودیت ایجاد می‌کند یا خیر؟ که در این رابطه هنوز نظریه ای قطعی اعلام نشده است. اما بعضی از متخصصین این محدودیت را تنها برای یک الی دو هفته بعد از عمل جراحی اعلام می‌کنند. که زمان معقولی می باشد چرا که بعضی از افراد از ناحیه سر به شدت دچار تعریق میشوند.

عوارض کاشت مو به روش های مختلف

۱. عوارض کاشت مو به روش fut چیست

کاشت مو به روش FUT (تراشیدن و استخراج واحدهای فولیکول مو) یک روش جراحی است که برای انتقال موهای سالم از مناطق مانند پشت سر به مناطق کم مو یا کم‌تر مویی از سر استفاده می‌شود. این فرآیند عوارض و مزایای خود را دارد. برخی از عوارض ممکن عبارتند از:

1. آلودگی و عفونت

2. خونریزی

3. آسیب به پوست

4. تورم

5. آبریزش

6. تغییر در حساسیت پوست

7. عوارض آنستزی

8. بی‌حسی

9. درد مداوم

عوارض کاشت مو

۲. عوارض کاشت مو به روش FUE چیست

کاشت مو به روش FUE (استخراج واحدهای فولیکول مو) نیز همچنان ممکن است به عوارضی منجر شود. این روش نیز مانند روش FUT، مزایا و معایب خود را دارد. برخی از عوارض ممکن عبارتند از:

1. عفونت

2. خونریزی

3. آسیب به پوست

4. تورم

5. نکروز

6. درد و ناراحتی

7. افلوویوم حاد

8. هیپرپیگمانتاسیون (جای زخم با نقطه)

مهم است که پس از عمل، دستورالعمل‌های پزشک را رعایت کنید و به هر گونه علائم ناخوشایند یا عوارضی که تجربه می‌کنید توجه کنید و با پزشک خود مشورت کنید.

۳. عوارض کاشت مو به روش fit چیست

کاشت مو به روش FIT از یک فرآیند دقیق برای برداشت و کاشت فلیکول‌های مو استفاده می‌کند. این روش نه تنها به حفظ طبیعت نتایج مشغول است بلکه عوارضی هم دارد که باید آنها را در نظر بگیرید

1. خارش

2. احتمال خونریزی

3. تورم

4. کبودی

5. درد بی حسی

 

کاشت مو و عوارض آن

جمع بندی

سعی کردیم تمامی مطالبی که به صورت خلاصه و کاربردی می تواند به تصمیم گیری و بالا بردن سطح آگاهی افرادی که قصد انجام عمل کاشت مو دارند بپردازیم. از عوارض کاشت مو به صورت کوتاه مدت و بلند مدت گفتیم و گریزی به انواعی از روش های کاشت مو که می تواند چه عوارضی داشته باشد را در این مقاله گنجاندیم.

شایع‌ ترین عوارض کاشت موی سر شامل: درد، ورم، خونریزی، عدم تقارن، پوسته پوسته شدن پوست سر، خارش پوست سر، خارش پوست سر، جای زخم قابل مشاهده و… نام برد.

کلینیک تخصصی کاشت مو و ابروی مهرسام با سال ها تجربه و کادری مجرب در زمینه های کاشت مو و ابرو فعالیت میکند. اگر شما هم قصد کاشت مو و ابرو دارید برای دریافت مشاوره رایگان با کلینیک مهرسام در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید